Simskola


B orkade inte med utvecklingssamtalet igår, men hade hämtat sig till simskolan, så vi cyklade iväg.

När vi skulle pricka av oss på listan påpekade killen att vi inte hade betalat ”fast kursen börjar idag!”. Nej, svarade jag lugnt, med tanke på att fakturan förfaller till betalning först 28 maj så såg jag ingen anldning till att betala förrän dess. Han tappade masken lite & ursäktade sig att han inte trodde att jag inte skulle betala, men att det blir ju lättare när ni har betalat & får ett passerkort… Inga problem, log jag sött, du ser ju att vi står på listan & kan pricka av oss när vi kommer…

Mupp!

Simskolan gick toppenbra; en minigrupp med bara 4 elever (igår var det en som fattades & en äldre (16-17 år) kille, men idag kom bara en tjej (10 år?) & en kille (8½ enligt hans mamma) plus B&E – helt perfekt med två lärare! 🙂

Jag blev positivt överraskad av B; hon brukar hata att blöta ansiktet, men dök som en delfin, flöt på rygg & allt möjligt utan att blinka! E är ju en säl… 😉

E mådde bra nog att gå till skolan idag, men B fick följa med mig till jobbet på förmidda’n eftersom maken hade sin årliga hjärt-kontroll, så kom han till lunchen & tog med henne hem efter att vi lunchat tillsammans! 🙂

För övrigt så fick vi ett enormt glädjande besked idag; jag får inte skvallra nå’ detaljer, men jag har en strålande glad dotter här hemma! 😉

Lämna en kommentar