Det här att ha fel…


Eller kanske inte så mycket fel, som att inte få samma gensvar som man förväntar sig…

Brukar ofta se att endel står på stora trumman för att torgföra en åsikt; det läggs ut på blogg, Twitter, Instagram & Facebook snudd på samtidigt; samma text & samma bild – här ska Väckas Opinion liksom.

Se’n så kommer första svaret – ”jag håller inte med”. Opinionsbildaren tar det lite lugnt – Hur menar du?

Se’n kommer andra svaret – Jag tycker inte som du heller. OB blir frustrerad – Jaha? Men det gör jag!

Se’n kommer någon som håller med – OB strösslar med hjärtan.

Fler ”Jag tänker nog så här istället” och OB blir än mer irriterad. Joho, så är det faktiskt, för det hände min sysslings bryllings kusin! Eller iaf nå’t liknande…

Nå’n annan håller med – Fler hjärtan & en puss-smiley från OB

Och ytterligare ett mothugg, och nu har OB fått nog – let’s agree to disagree. Nu tar vi varandra i händerna & sjunger Kumbaya… 😉

Kommentera

