Smygreklam i bloggar


Jag har ju bloggat i många, många år; startade någon gång 2006 om jag inte missminner mig.

Bloggarna då var lite som en öppen dagbok med tankar & funderingar; inte alls som dagens Se Mig! Köp Mig! Ge Mig! bloggar som faktiskt är en stor anledning till att jag tröttnat på att läsa bloggar i allmänhet, och vissa bloggar i synnerhet.

Jag tycker det är så himla fult att hela tiden lägga in en massa smygreklam i inläggen (ni vet; man läser en text som helt plötsligt är späckad med en massa länkar till byggföretag, webbutiker för kläder mm, mm), eller att vart & vartannat inlägg handlar om att ”jag fick hem ett bud – titta så Faaaaaantaaaaaastiska produkter Jättebästaföretaget AB lanserar i höst!” mm.

Förutom att Skatteverket borde blandas in med tanke på alla freebies (att få betalt i natura är ju också betalning), så är det skönt att Reklamombudsmannen håller koll också…

Men, var & en blir salig på sin tro – men jag tänker inte gå i din kyrka…

One thought on “Smygreklam i bloggar

  1. Mm, jag har slutat läsa vissa bloggar där 3 av 5 inlägg är reklam… även om i alla fall en av dom är väldigt tydlig med att det är ett sponsrat inlägg…
    Händer det någon gång ibland stör jag mig inte men när det är mer reklam än blogg orkar jag helt enkelt inte mer…

Kommentera

