Arkiv | 22 maj, 2010

Svett, fiske, maskrosor & rödvin

Vilken underbart härlig dag!

Maken klev upp före tuppen för att fiska med kompisar; själv blev jag kvar här hemma med ungarna…

Väcktes vid 11 av E som spillt läsk; se’n vaknade B & vi åt frukost.

Efter frukost sa det bara *poof* så var E hemma hos P & B stck till C. Jag blev kvar hemma med Slaget om Maskrosorna… Maken hade ju klippt gräsmattan på baksidan, men maskrosorna på framsidan var kvar….

Mitt i allt ringer V & tycker att vi ska komma till Husby gård & grilla med dom, men det var ju fullt upp här hemma…

Jag ryckte upp en gigantisk hög maskrosor, se’n näckade jag & gick ut på balkongen för att läsa & sola – så underbart! Läste en stund, sen vände jag mig på rygg och sov dryga timmen – bliss!

När jag började vakna till ringde det på dörr’n; grannen som undrade om jag var hungrig & ville äta? Jamen gissa?! Duschade, tuschade ögonen & gick över! B var där & lekte med P, och vi fick härliga kycklingfiléer med potatis & en ljummen sallad; mums!

Efter ett tag skulle E leka med lilla P på studsmattan; men på väg dit hörde vi ett avgrundstjut – E hade haft P på ryggen, snubblat & bett P hoppa ner, P ville inte & E föll. Men eftersom han hade P på ryggen så kunde han inte ta emot sig… Skrubbsår över ögat, på ögonlocket, under kinden, på axeln & armbågen, för att inet tala om fläskläppen…

Stackarn var så ledsen & hade så ont att han flämtgrinade; sköljde av det värsta & gick se’n hem för att byts kläder & gosa lite. Tog fram mina Bach Rescue remedy & efter ett tag lugnade han ner sig. Tror han mest var chockad av hur han tog smällen för att skydda P… Vi plåstrade om & gick tillbaka…

Efter en dryg timme kom maken också & vi tillbringade ytterligare några timmar i goda vänners lag… 🙂