Arkiv | 19 maj, 2010

Tack för tummar!

Följde med B till skolan & var med på lektionerna fram till lunch. Likasåbra att det inte var längre, för då hade jag strypt vissa utvalda elever! Visserligen hade dom vikarie, men det var inte klokt hur vissa ungar tjattrade, vägrade göra vad läraren sa och t o m satt på golvet & ränade matte eftersom det var ”bekvämare”! *morr* Skönt att jag vet att ordinarie lärar’n har bättre pli på dom, annars kan man ju inte få nå’ arbetsro!

Vi hade tänkt att åka in till sta’n n efter lunch på skolan, men när vi såg att det var fiskgratäng så åkte vi in till sta’n & lunchade där istället! Kinamat på gamla favoriten Aberdeen.

När jag jobbade på Birger Jarlsgatan för några år sedan var Aberdeen favoritlunchstället.
Nu när jag var där så blev jag SÅ besviken.
Borden runt om fick menyer, men vi fick be om en. Då fick vi en att dela på. Samma sak med maten, den fick vi först efter en påminnelse.
Maten var färglös & smaklös, kycklingen var dåligt tillagad & såsen slemmig.
När vi skulle betala var det samma visa. Inte en servitris i sikte. När vi lyckade påkalla uppmärksamhet tog hon med sig kortet, men efter 10 min tröttnade vi på att vänta & gick till kassan. Först när hon såg oss drog hon kortet…
Är så besviken på det som tidigare verkligen var Stockholms bästa kinarestaurang, varken mat eller service når upp till tidigare höga standard!
På väg till T-banan blev vi stoppade av en proper dam med polsk (?) brytning. Hon undrade om ”den lilla flickan” kunde hjälpa henne?
Jag tänkte att hon var pratsjuk & ville ha hjälp med att läsa nå’t eller så, men istället undrade hon om B kunde hjälpa henne öppna dörren genom att sticka in handen i brevinkastet eftersom hon tappat nyckeln?!
Jag blev alldeles perplex, men sa iallafall åt henne att ”Absolut inte!” och rådde henne att ringa en låssmed.
Då blev tanten sur & sa att det kostar ju så mycket! ”Och vad synd att en så söt flicka ska behöva höra hennes mamma vara så elak!”.
Då svarade B att ”Jag vet ju inte om det är du som bor där, och jag tänker inte riskera att begå inbrott!”.
Hon har svar på tal! 😉
Vi kom fram till vårt möte precis när vi skulle vara där; inklusive en pinkpaus.
Lika bra så inte B hann bli nervös!
Först fick vi prata med en tjej & kille tillsammans, se’n gick B iväg med killen & jag blev kvar med tjejen.
Hon försökte titta på videon B spelat in, men fick bara fram bild utan ljud. Hon lovade höra av sig om det inte funkade senare…
Se’n bytte vi plats och jag fick prata med killen som ställde en massa frågor om både hälsa & karaktär, plus berättade lite om det dom letar efter barn till. Baserat på frågorna, och de svar jag kunde ge, så passar B som handen i handsken för det här! 🙂
Jag fick vänta på B utanför eftersom dom hade lite extra frågor & övningar åt B, och efter ett tag hör jag hur killen gapskrattande kommer med B & när dom ser mig så uppmuntrar han henne att berätta hur hon löst den & den uppgiften & berättar för mig att han aldrig sett maken till kreativitet! 🙂
Känns bra i magen, men fortsätt hålla tummarna tills slutet av nästa vecka när hon ska få svar! 🙂
Vi shoppade lite på Fältöversten innan vi åkte hemöver; B blev överlycklig när hon hittade en skinninitationsjacka på rea & använde genast födelsedagspresentkortet! 🙂
Hon insisterade på att ta med den till skolan idag, så hon kommer nog att vara smält när jag hämtar idag?! 😉