Arkiv | 16 april, 2008

Panikunge

Vad skör man är…

Imorse fick ungarna som vanligt gå de sista 100 metrarna till skolan, men jag såg dom inte vinka från bron…

Jag ringde till skolan och fick höra att de precis kommit dit, dom hade glömt att vinka…

Ikväll ska vi plocka fram en gammal mobil så dom kan ringa mig från skolan varje morgon när dom kommit fram…

Komplimanger – Utmaning!

Igår kväll, när jag var på väg hem från skolan efter ett föräldramöte, mötte jag en kvinna som sa att ”Va’ fin du är!”. Gissa om jag småsvävade resten av vägen; det finns inget så upplyftande som en komplimang från en främling! 🙂

Så nu vill jag utmana er; ge en främling en komplimang idag! Det spelar ingen roll om det är man eller kvinna, ung eller gammal, men det ska vara nå’n du inte riktigt känner.

* Kassörskan/kassören på Ica som alltid är trevlig & glad – berätta att du uppskattar det.

* Den där du delar busshållsplats med som har så’n fin jacka/väska/mössa – berätta det.

* Fritids-/förskolepersonalen som alltid leker med ungarna på rasten istället för att stå & babbla med de andra vuxna – rosa honom/henne.

Gör nå’t, och gör det idag! Berätta här i kommentarerna vad du har gjort; annars kommer jag att fråga er imorgon igen! Och berätta vad jag själv gjort förstås… 🙂

Sprid lite solsken, det kostar inte ett dugg, men kan förgylla en hel dag! 🙂