Arkiv | 2 april, 2008

I’ve got the power!

…eller iallafall en fungerande spis! 🙂

Efter att maken & jag hade tjatat på MediaMarkt i omgångar gick dom med på att bekosta inköp av ny kabel och upp till 400 kr i restaurangmat eftersom vi inte skulle hinna få tag på nå’n som hann montera spisen innan ungarna behövde äta.

Maken gick över till en granne/kompis som jobbar som målare och frågade om han kände nå’n elektriker som kunde hjälpa oss med monteringen, och två dörrar från honom har vi tydligen en granne som är elektriker, så i god grann-anda så kom han över och skruvade fast sladden i kontakten & spisen. 🙂

Så imorro’n blir det hemlagat igen! (Fast ungarna klagade inte direkt på att de fick kinamat… *ASG*)

Trådlöst! ;D

Sitter här & fnittrar åt Lejonets kommentar om min sladdlösa ugn…

Håller på med statistik, reklamationer och betalningar och känner mig allmänt virrig och ofokuserad (som man blir när man koncentrerar sig intensivt på faktaspäckat material som man ska bena ur) men så flyger tanken på min toppmoderna, trådlösa ugn genom huvudet så jag fnissar galet…

(Har ringt MediaMarkt som skulle be ”nå’n på den avdelningen” ringa mig, men det är tur att jag sitter bekvämt så att säga….)

Varför kan det inte bara funka?

Ringde MediaMarkt igår för att höra om vår spis var leveransklar idag, onsdag, som utlovat. Det var den, och inte bara det; den fanns på plats för hämtning redan igår om vi ville.

Det ville vi.

Så jag drog fram gamla spisen och tog reda på allt skrot & damm som låg där (främst flingor & spelkulor, men även två spelkort…), torkade av spisen runt om & inuti och drog den åt sidan; redo för leveransen medans maken åkte till MediaMarkt.

När han kom hem hade jag puttat ungarna i säng och vi skulle bara ta av emballaget , sätta i kontakten & skjuta den på plats – trodde vi… Spish:lvete kom utan sladd/kontakt! Hur kan man sälja en spis som man är tvungen att ha elektriker till för att kunna använda den? Jag frågade speciellt i affär’n om den var komplett & klar för användning, och det var den, så gissa om jag ska ringa & prata med MediaMarkt!

Så nu ska vi tydligen jaga elektriker också, vilket säkert innebär en tusenlapp till, och vi lär ju inte hitta en som kan komma idag redan, så det får bli frukost till middag – fast utan äggröra & bacon…

*suck* Aldrig får man vara riktigt nöjd…