Arkiv | 4 april, 2008

Freda’n

Som genom ett under (& en hint till Björnen att man fångar fler flugor med honung än med ättika) så lyckades vi behålla kunden som Björnen sjasat bort!

När jag hämtat ungarna i skolan åkte vi till Kista för att köpa grus till E’s akvarium & titta på lite tillbehör. På Lindex fick E ett sån’t där riktigt präktigt Hollywood sammanbrott; han var hungrig & trött och stod inte ut med att bli så grymt torterad, och när jag erbjöd honom en banan jag hade i väskan så började tårarna rinna; han tycker ju inte om banan! Fast efter att jag klampat ut ur affär’n släpandes E efter mig gnisslandes tänder så ville *snyft* han *snyyyyft* visst ha *snyft* *snyft* BANAAAAAAAANEN! *SNYFFFFFFT*

Det är rart med barn…

När maken kom åt vi, se’n köpte vi gruset & åkte hem.

Imorgon går färden norröver under da’n, mamma hade pratat med moster M som jättegärna ville ha besök, så vi åker vid 9-10 ti’n imorgon, plockar upp mamma i M’s lägenhet & åker ut till Valbo en sväng innan det är besökstid på lasarettet vid 15. Maken får gå ner till Boulognerskogen och låte ungarna leka av sig i parken medans jag & mamma träffar M eftersom det tydligen är barnförbud på den avdelning hon ligger på…

Se’n ska vi hem & sälja spis, jag har redan fått 4 samtal om den! 🙂

Låter det här bekant?

Maken tabbade sig, och idag ringde han & ville äta lunch… Visst är det trevligt med en lunch-dejt, men det skulle ju vara trevligt om det kunde vara nå’n annan orsak än Damage Control… 😉

Min kompis C ringde, vår dejt är inställd, både hon & sonen ligger hemma med feber… 😦

Fy f::::::::::::::::::n!

Jag har så j:vla mycket att göra nu att jag stressar ihjäl mig!

I vanliga fall brukar jag kallna & bli fokuserad när det händer mycket, men nu känner jag mig som en huvudlös höna…

Som tur är vet jag att det värsta borde vara över i mitten på nästa vecka, fast just nu är det så himla mycket att jag bara vill vråla!

Sucks to be me…

Flickrum & pojkrum?

B har ett sockervaddsrosa rum med pysselprylar & smycken högt & lågt. E har ett ljusblått rum med bilar, klossar & spindelmannen.

När vi flyttade till huset ställde vi B&E framför färgkartan på Bauhaus & sa’ åt dom att välja fritt bland alla miljarder färger dom har där. För att inte påverka minsta lilla gick maken & jag och plockade ihop penslar, tejp, rullar, tråg & annat skoj.

B kommer tillbaka med det rosa färgprovet, och E med det blå.

Vi har aldrig hindrat B att leka med bilar, eller E med dockor, men dom har aldrig visat ett långt intresse för nå’t annat än ”typiska” tjej- och killgrejer.

Iallafall i vårt fall så har vi inte påverkat våra barn minsta lilla med prinsessor eller pirater, dom har själv valt det så…

Frustrerad! >:(

Vi har ju köpt ny spis, eller hur? Vi har strulat med saknade kablar, eller hur?

Nå, igår kväll skulle maken göra ren gamla spisen så vi kan sätta in den på blocket. Men, som vanligt så kan han inte göra något halvdant utan tar fram skruvdragare & börjar montera isär åbäket & putsa & feja. Han började efter maten vid 18 och var inte färdig förrän 23 – I kid you not! Så helt plötsligt är spisen i ny-skick, den glappande ungsluckan is no more och det fanns egentligen ingen anledning att köpa ny spis för alla dessa pengar som vi kunnat stoppa i ett annat hål… Varför i h:vete kunde han inte ha kollat upp det tidigare? Jag har bara bett honom en gång i månaden det senaste året eller så… *suck*

Och som om inte det var nog så kommer Adalberto Alvarez till Stockholm 12 april. Vi har länge pratat om att gå & titta på honom, och jag har bett honom ett otal gånger att ringa till våra kompispar & fråga om de vill hänga med oss, och om inte om dom kan passa B&E över natten. Det har nu gått snart 3v se’n vi började prata om det, men han har fortfarande inte ringt…. Igår kväll sa jag åt honom att det är upp till honom; JAG vill gå, men jag tänker banne mig inte tigga om en dejt med min man!

Hoppas bara C inte är förkyld & ställer in vår dejt ikväll – jag behöver en BiB & ett lyssnande öra! (OK, maken & ungarna ska med dom också, men dom kan väl spela tv-spel eller nå’t så får jag tjata med C i fred! 😉 )

Detta inlägg publicerades på 4 april, 2008, in Okategoriserade och märkt . 2 kommentarer