Be careful what you wish for!


Kom hem från jobbet efter att ha hämtat upp ungarna på skolan & satte en jäkla fart eftersom vi helt plötsligt får huset fullt imorgon! Tanken var att B&M skulle komma med sina tjejer, men nu kommer D&M med grabbarna och eventuellt G&M med sina pojkar också! 🙂

Ungarna var så hjälpsamma att jag knappt trodde mina ögon! Dom sorterade 3 korgar med tvättade kläder & plockade in allt dom nådde i garderober & lådor, dom halvfyllde 4 krukor som jag ska plantera blommor i imorgon, dom städade sina rum (nåja…), dukade & plockade ur diskmaskinen medans jag lagade mat!!!

Maken var lite sen eftersom han åkte förbi Ica Maxi på vägen hem, så vi passade på att läsa lite Harry Potter, snart bara 100 sidor kvar… 🙂

När ungarna var i säng så bäddade jag rent i vår säng medans jag väntade på att A skulle komma. Men så får jag ett sms om att hon har haft en astmaattack & inte mår bra. Ringer henne & hör att hon inte alls låter bra, så jag frågar om vi ska skjutsa henne till akuten? Det vill hon inte, men jag övertalar henne att ringa sjukvårdsupplysningen (320 100 här i Stockholm) eftersom hon har ont i lungorna & hjärtklappning av Bricanylen, med order att ringa mig på en gång efter att hon pratat med dem.

När hon inte har ringt efter en halvtimme så klär jag på mig & börjar gå dit; hon var ensam hemma eftersom varken döttrar eller hennes man kommit hem än. När jag är halvvägs där ringer maken, A har ringt tillbaka hem & har fått order att åka in till akuten, så jag vänder hem så maken kan skjutsa henne eftersom dom varken har bil eller körkort…

Har suttit här & haft samvetskval eftersom jag ett tag idag tänkte hur jag inte hade lust att promenera ikväll (ingen anledning alls – bara ren lathet) och snudd på hoppades att A skulle ringa & ställa in… Fast nu när jag fick som jag ville så var det liksom inge roligt… 😦

Maken kom hem för en stund se’n iallafall, dom hade åkt till Järva Närsjukhus, så det gick fort. Hon fick en omgång luftrörsvidgande och efter en koll så skickade dom hem henne igen med order att ringa vårdcentralen imorgon…

Har flåsat rätt bra själv idag också – pollensäsongen är inge’ rolig om man förutom att vara allergisk dessutom har astma!

2 tankar om “Be careful what you wish for!

  1. Ingen rolig orsak till inställd promenad 😦 Hoppas att medicineringen fungerar, och att A känner sig bättre!

    Kan förstå att pollensäsongen inte är kul…

Lämna en kommentar