Arkiv | 17 januari, 2006

Chefen

Smått frustrerande när en 2-meters man har mindrevärdeskomplex…
Men å andra sidan är han ju förkyld…
*suck*
Var hemma med E igår eftersom han var småfebrig, inget allvarligt, bara en förkylning som inte kan bestämma sig vart den ska ta vägen.
Hans feber innebar också att helgens planer hamnade i malpåse, men eftersom lördagens födelsedagsbarns son hade åkt på ögoninflammation & ställt in så missade vi egentligen bara besöket av kompisar på freda’n & deras dotters övernattning, B var inte road när hon fick höra att C inte kunde komma…

Julgranen & julpyntet åkte ner också, så nu ska jag bara riva ner gardinerna så är jag klar med att avjulifiera hemmet. Väntar med gardinerna tills jag har tvättat ikapp dock, inget gör mig mer ledsen i ögat än en fet hög med smutstvätt på golvet, så då är det bättre att dom får sitta uppe. 😉

E blev stor pojke igår också, natten till sönda’n dråsade han i golv mitt i natten & klättrade mycket konfunderad tillbaka upp i sängen; han börjar med andra ord bli för stor för sin 70-säng, så igår lämpade vi barnen på kompisen & åkte till Ikea & shoppade säng. Det var en liten tupp som svansade in i sitt rum vid läggdags! 🙂

Ikea… Nejdå, visst blev det mer än bara den planerade sängen, är det överhuvudtaget möjligt att besöka Varuhuset utan att handla mer än det man har på listan?
Nåväl, det blev nästan som semester mitt i veckan att få gå i affär utan att ha mammamammamammamammamammamammamammamamma ekandes i öronen…