Ibland undrar jag…


Eller snarare; ibland förstår jag…

Har suttit & roulett-läst lite bloggar på förmiddagen & undrar lite vart bloggvärlden är på väg?

För 8 år sedan, när jag började blogga, strax innan Expressen slog upp sina portar för bloggarna, så handlade bloggar om intressen; det var mer som en digital dagbok. Idag lutar bloggarna mer & mer åt kommersialism eller att spy galla.

Rasismen frodas & alla ska ”Skickas tillbaka”. Men vart ska vi skicka kriminella svenskfödda? Utrymma Visingsö kanske?

Sverige har blivit så jävla kallt, fördomar frodas och säger man ifrån att man måste gå ner på individnivå istället för att generalisera så har man inte ”förstått”. Och fördomarna härskar lika friskt bland GustavVasaSvenskar som de som själva kom hit som invandrare för 5-10-20-30 år sedan. Det är som om alla måste trycka ner någon för att framhäva sin egen förträfflighet… Jag börjar ärligen tappa hoppet om mänskligheten.

Och som en total antipod så har vi den glossiga bloggvärlden, där allt bara handlar om yta; smink, nagellack, shopping och event.

Och jag plaskar som en anka mittemellan. Men det kan jag lova er, på heder & samvete, att ni kommer aldrig att se ett betalt reklaminlägg här. Visst händer det att jag får grejer, via Buzzador bl a, som jag bloggar om, men då är jag fullkomligt öppen med att jag fått det jag skriver om, och jag är fullkomligt ärlig i min recension, både dåligt & bra.

Kommentera

