Äntligen partydax igen!


Ja, jag vet… jag har ju fått nå’t rykte om mig att jag partajar med kompisar var & varannan helg, men på sistone har det blivit mycket glesare mellan gångerna… Det var nog 3 eller 4 veckor se’n senast… Fast för två helger sedan så kom vi ju & kraschade U & O’s utgång med deras vänner; de hade varit & sett Flashdance så vi hängde på efteråt på en barvända på Scandic Anglais vid Stureplan.

Måste säga att jag var lite imponerad över stället faktiskt; Scandic-priser vid Stureplan, och en dj som spelade house hela kvällen. Och lustigt klientel som man kunde observera; kan bara konstatera att kotlettfrillan lever än, om än i små undanträngda habitat… 😉 En som studsdansade hela kvällen och var kompis med hela baren kom och snackade med oss efter att U, O & deras vänner gått & lagt sig; han hade så lena frökenhänder att jag var tvungen att fråga vad han jobbade med. Tydligen tjänar man bra pengar på att kränga ”ambiance”… 🙂

Men nu i helgen är det alltså dags för partaj igen; ett barnkalas hos våra vänner som tillfälligt bor i Barkarby eftersom de kom hem till ett vattenfyllt hus i somras när deras varmvattenberedare begick harakiri. Blir billigare taxi också eftersom de normalt bor i Kungsängen.

Fast jag lär nog hålla mig till läsk iaf eftersom jag impulsanmält mig till Lilla Bloggdagen med tema Foto nu på söndag som min ”bloggkollega” från Expressen-bloggtiden är medarrangör till.

Att jag gillar foto är ingen hemlis för mina vänner, även om bloggen är tämligen foto-fri, men på mitt Instagramkonto, Ninnibeth, fotar jag friskt, så det ska bli roligt att lära sig lite knep! 🙂

Kommentera

