Glossybox nya villkor


Jag har varit en trogen prenumerant hos Glossybox sedan två år tillbaka.

Trots att innehållet försämrats sakta men säkert så har jag varit boxen trogen; det finns ju alltid något guldkorn i någon box, och vissa av (de dyrare) specialboxarna har ju varit jättebra.

Tyvärr så har de nu, över en natt, utan föregående avisering, ändrat sina villkor.

Tidigare kunde man recensera 25 produkter (20 poäng/glossydots per artikel, dvs 500 poäng/glossydots) och få en gratis box som tack för besväret (=ovärderlig feedback som Glossybox kan vidarebefordra till sina leverantörer).

Sedan igår så krävs det nu 1000 poäng/glossydots för att få en gratisbox, dvs man måste köpa 10 boxar (det är 5 recenserbara produkter per box) istället för tidigare 5 boxar innan man kan få lön för mödan. (Skärmklipp från nyss – de har inte ändrat villkoren på http://www.glossybox.se/glossydots än:

Skärmklipp Glossybox

Vi är många som har över 500 poäng/glossydots som vi tänkt växla in, men man väntar ju tills man hör talas om en box som ryktas vara extra bra; i mitt fall så väntade jag in så jag kunde få 2 extra boxar till jul eftersom decemberboxen brukar leverera.

Nu innebär det att vi sitter på 500+ poäng/glossydots som vi inte kan använda eftersom deras värde halverats över en natt.

Detta har medfört att jag, och många med mig, har avslutat våra prenumerationer.

Ingångna avtal ska hedras, och ändringar ska aviseras i god tid. Gör man inte det så mister man sina kunder. I slutändan mycket dyrare än en gratisbox här & där…

One thought on “Glossybox nya villkor

Kommentera

