Veckan som inte blev som den skulle…


Dotra har ju fyllt år, och på lördag är det dags för vår quinceañera att firas med pompa & stat. Eller ja, med mat & goda vänner iaf… 😉

Måndagen gick planenligt med lagning av tumnagel hos min nageltjej, se’n hann jag klämma in tröj-köp & hårklippning av sonen på en trekvart innan det var dags för dotra & mig att bli friserade.

Kom hem till lagad middag – inte helt fel! maken kan bara han vill… 😉

På tisdagen var jag på väg till bussen när maken ringde; han var yr, kände sig ”tung” i kroppen & hade som ett tryck över bröstet… Så det blev till att fortsätta till hans job I Solna för att skjutsa honom till KS-akuten istället.

Med tanke på hans stent och tidigare hjärtprblem så blev vi inte sittandes i väntrummet alltför länge; utan kom snart in på en brits där de kopplade in diverse sladdar för ekg, syresättning, puls & blodtryck… Allt såg bra ut, så även de neurologiska tester de gjorde, men han blev iaf överflyttad till en akutvårdsavdelning där det var tänkt att han skulle stanna över natten.

Nu blev det inte så, utan han fick komma hem redan på kvällen – tur jag hade boken med mig eftersom mobilen var hungrig…

Igår gick han till vårdentralen och träffade en distriktssköterska som kollade blodtrycket – normalt även då. Idag var han tillbaka till vårdcentralen igen och fick träffa en läkare . Även han konstaterade att blodproverna från KS såg bra ut, men beordrade en ny omgång. Han skrev också ut åksjukepiller mot yrseln och sjukskrev honom en vecka…

Vi åkte iallafall och handlade till kalaset igår på kvällen, men vi får väl se hur det blir med det…

Ikväll ska jag & dotra gå på smygpremiären av Divergent; sonen älskade boken, men filmen har ju 15 som åldersgräns, så han kan inte följa med…

Kommentera

