Sportlovet


Ja, det bidde väl en tummetott av sportlovet…

Vi hade tagit ledigt onsdag – fredag, så på tisdag kväll packade vi bilen & åkte norröver (maken körde), för att på onsdag morgon sätta oss i bilen och åka Bollnäs – Järvsö (jag körde!).

Skidåkningen var dock en gigantisk besvikelse; jag som aldrig brukar ramla (2 ggr de 5 år jag åkt) rasade 3 ggr samma dag. Den sista gången var en riktig praktvurpa då jag landade smack mitt på bröstet utan att hinna ta emot mig, så jag tappade andan där ett tag. Snön var blöt (tänk slush) och alla åkte upp vallar som skidorna fastnade i….

På torsdagen åkte vi dit & kollade backen, men eftersom underlaget var lika dåligt så löste vi in liftkorten (utan minsta sura min – tack för det Järvsöbacken!). Tjejen i kassan hade själv stått på öronen på onsdagen & med tanke på att hon är skidlärare så känns det lite bättre att jag ramlade… 😉

Vi åkte hem till mina föräldrar & köpte thai på vägen; åt & packade, och vid 21-tiden var vi hemma eftersom det hade varit en lastbilsolycka vid Tönnebro så vi fick ta omvägen over Ockelbo – riktigt roliga vägar att köra på; 80 och kurvigt & backar. 80 är min nya favorithastighet har jag bestämt mig för! 😉

På lördag fm åkte jag & dotra ut till PlainVanilla eftersom de hade lagt undan en blus från provkollektionen åt mig – lite pirrigt att köra utan vuxen co-pilot, speciellt som jag fick förlita mig på gps’en för att hitta, men det gick bra. 🙂

På eftermiddagen var vi hemma hos vänner i Bredäng och sov också över där. Dotra var dock hemma hos en kompis som fyllde 15 & hade tjejkväll där…

På söndagen ville E & maken följa med familjen till Älvsjömässan & kola båtar, men det ville inte jag, så helt plötsligt satt jag bakom ratten och hade min första sololörning hem. När jag slog på radion & hörde Abbas Super trouper förstod jag att det skulle gå bra!

Visst var jag nervös, men det gick himla bra & jag hade parkeringsgudarna på min sida när jag kom hem (måste öva mer på parkering!).

Väl hemma plockade jag med tvätten och pysslade med lite tills maken ringed; vi var välkomna hem till D&M för att äta resterna från kvällen före? Så då satte jag mig i bilen igen & körde till mässan. Det var dock kö från Ulriksdal till Tomteboda, så det var mindre roligt, men nu vet jag att jag klarar av det också… 🙂

I måndags insåg jag att det revbensonda inte skulle gå över, så maken skjutsade mig till S:t Görans & akuten där. Tre timmar, och en röntgen senare var vi på väg hem – en eller två sprickor i revbenen (svårt att se på bilderna) och ett Citodon-recept rikare.

Tog en Citodon till natten & en på morgonen, men blir så lullig av dem att jag föredrar att köra Panodil på dagen & spara Citodon till natten. Är verkligen inte bra på att knapra piller, så store delen av de 50 jag fick på receptet kommer nog att ligga där i lådan & passera bäst före datum i lugn & ro… 😉

Kommentera

