Väntans tider…


Ja, inte på det där förökande sättet, utan det där när man sitter & rullar tummarna på att andra ska göra det de ska, så jag kan ta tag i mitt/vårt…

Nu har det nästan gått en månad sedan vi hade besök hemmavid från försäkringsbolagets utsände som skulle kolla om fukten & möglet i badrummet verkligen var fukt & mögel.

Jag har fortfarande inte fått minsta lilla livstecken från försäkringsbolaget…

Har ni försökt att få tag på någon på ett försäkringsbolag någon gång? Jag menar då inte för att teckna en ny försäkring, för då svarar de innan man hunnit slå sista siffran i telefonnr’et. Nej, har ni försökt få tag på en handläggare? Det har jag.

Jag har alltså diplom i försäkringsbolagsjagande. Mina vänner brukar be mig hjälpa dem så fort de har något ärende som har med försäkringar att göra.

Har jag fått tag på min handläggare än? Kommer jag att byta försäkringsbolag så fort det här är överstökat?

På a) svarar jag NEJ och på b) svarar jag Skiter björnarna i skogen?!

I tisdags förra veckan beställde vi mosaik till dekoration i badrummet. I torsdags skulle vi hämta den. 8 av 24 ”ark” var skadade… Oj, det var inte bra. Jag pratar med chefen imorgon & ringer er. Idag är det tisdag. Tror ni de har ringt?

Kan ni ta & hålla lite tumme att badrumsmöblerna ser ut som de ska när de kommer ”om 5-8 veckor”?

Verkar ha gått troll i det här badrummet…

 

6 thoughts on “Väntans tider…

  1. Håller helt med dig då det gäller försäkringsbolag. Det kan gälla andra statliga myndigheter också. Man blir bara så trött. Hoppas att du får ordning på det hela.
    Jag håller tummar och hoppas och tror att badrummet kommer att bli toppen då allt är klart.
    Sänder dig en varm Alla Hjärtans Dags kram.

  2. Tack Wiolettan! Nu har det äntligen rullat igång; få se om vi ska anlita försäkringsbolagets byggare eller ta pengarna & fixa själv? 🙂

Kommentera

