Lite annat…


Måste ju återgå lite till ordinarie program här så ni inte bara tror att jag spyr galla & tycker saker… 😉

Renoveringen hemma i ungarnas rum börjar närma sig slutet. Vi ska skruva upp bokhyllor och köpa/kapa dörrar (just nu har de en varsin filt uppskruvad framför dörrhålet – lite bohemiskt så där… 😉 ), se’n ska jag övertala maken att ungarna behöver fler hyllor; sneglar på den här.

I och med att maken ju är född & uppvuxen på Kuba så har han ju minst sagt haft en påver uppväxt; och han har lite svårt att förstå det här med att ungarna ”behöver” en massa saker; han fick ju en leksak per år när han var liten, och när vi träffades så ägde han två par kalsonger; vilket anses vara en lyx på Kuba. De flesta har ett par som de tvättar & hänger på tork varje natt… Ungarna har ju liksom lite mera saker… Dessutom älskar de ju att läsa, och böcker tar ju upp en del plats de också… Och dotra vill ha ett sminkbord…

Sonen gjorde bort sig i skolan häromda’n, men jag skickade honom till skolan igår med stränga direktiv om att ställa allt tillrätta. det gjorde han så grundligt att hans lärare ringde mig för att tacka både honom och mig; känns skönt att bli bekräftad att man gör rätt! 🙂

 

 

Kommentera

