Vill ha mitt hem tillbaka!


Våra tysklandsgäster ställde in sitt besök eftersom tiden blev för knapp, och lika bra var väl det…

Vi har hunnit köpa både sängar & garderober, och skruvat ihop dem; bara dörrarna fattas på garderoberna nu; och dom är inköpta och ligger hemma på köksgolvet.

Förresten, allt ligger på köksgolvet hemma, och på bord, skåp & hyllor, och på vardagsrumsgolvet, i vårt sovrum och i gästrummet, och… Kan ärligt erkänna att dryga 10 veckors renovering & byggande börjar tära; jobba på da’n & på kvällen är väl en sak; vi har tagit oss en break en kväll här & där, men s-t-ö-k-e-t gör mig vansinnig! Och som alla vet så är det stökigt så sköter man sig ju inte direkt vad gäller att plocka upp efter sig, så vi har Stök 2.0 hemma…

Vår Chrysler har passat på att krångla också; vi skickade efter en diagnoskabel & ett -program från eBay & det konstaterade att det var nå’ vajsing på en ”oxygen sensor”; så den har vi beställt från USA; men det tar ju ett tag innan den kommer…

I lördags var vi på 50-årskalas i U’s dotter S’ skola; så istället för att B skulle ha tråkigt på kalaset eftersom C inte kom & E var äldst av de andra ungarna där så kom S över & hämtade B och de tillbringade kvällen hemma hos U – perfekt ju! 🙂

Själv dansade jag så jag knappt kunde gå dagen efter, men det var det värt! 🙂

Viktväktarna? Jo tack, det tickar på; minus 4½ kg hittills; men det är åtminstone 15 kvar, så jag kämpar på! Lite lustigt; igår var vi på Ikea & köpte sängkläder och annat till ungarna (vi kom därifrån 3 000 kr senare) och vi åkte förbi Burger King för att hinna titta på lite Lost innan läggdags. Jag kollade VV-appen för att hitta något som inte skulle kosta hela dagskvoten (En vanlig burgare ligger på 18 pp t ex; och min kvot är 26/dag) och hittade en som enligt appen kostade 11 pp med light majo; Grilled Chicken Club Baguette. Men när maken beställde den fick vi höra att den hade dom inte haft i sortimentet de senaste 4 åren! OK, jag jobbar med livsmedel & vet att man kanske inte hinner ”redovisa” till VV inom en månad, men på 4 år borde man hunnit med tycker jag? Framför allt så borde ju VV vara lite mer insatta i vilka artiklar som finns med i appen…

 

2 thoughts on “Vill ha mitt hem tillbaka!

  1. Förstår att det börjar att tära så smått, oredan. Jag förstår hur du känner, tror jag.
    Viktväktarna ska ju vara bra, jag borde nog skaffa en sådan tabell så att jag vet hur många poäng jag får äta. Men den kanske inte går att få tag i hur som helst.
    Lycka till med viktminskningen. Bra jobbat hittills.
    Kram!

Kommentera

