40-årskalas, Ficktjuvar & Cantineros


Nej, vi har inte rört ett finger i dotras rum i helgen. Fanns ingen ork helt enkelt. Däremot har vi hunnit med en massa Lost… 😉

Städdag i lördags; strålande sol & trevliga grannar. Det hela avslutades med gemensam lunch & lotteri. Vi lyckades vinna nu igen; en kruka med mynta & persilja, och en örtsax. Perfekt inför sommarn, mynta till mojitos (fast grönmyntan är egentligen bättre till det) och persilja till starka såser (egentligen ska det vara koriander, men jag tycker bättre om persilja)! 🙂

Efter städdagen åkte vi till Bauhaus & köpte det vi behöver för att lägga golvet, se’n såg vi att Media Markt hade 20% på hushålls- & vitvaror, så vi uppdaterade köket lite; det blev ny riskokare & hackare (de gamla var bland de första vi köpte när vi flyttade ihop, så de skulle bli myndiga till sommarn…) och en ny hårtork eftersom den gamla började lukta bränt. Det hade jag redan innan vi träffades, så den är nog närmare 20 år? Gissar att bara elen vi kommer spara gör att vi tjänar in dom på nolltid? Hela kalaset skulle gått på tusenlappen, så vi sparade 200 kr & betalade bara 800 kr för allt. Helt ok.

Se’n hem & in i duschen; jag skulle på 40-årskalas för en twittrare på Cantineros, och innan så skulle hela familjen käka kinamat.

Kalaset var i ett separat rum på bottenvåningen av Cantineros; en kubansk bar & restaurang full med latinos och en & annan perser som raggar i kölvattnet för att fånga upp de tjejer som faller för looken… 😉

Så roligt att träffa både nya & gamla twitterkompisar; det blir ju lite mer snackat när man har mer än 140 tecken på sig att prata. 😉

Sista vändan upp till baren betalar jag min Cuba Libre; vänder mig om, stöter ihop med en karl. Känner att väskan rör på sig & jag stoppar ner handen i den & upptäcker att mobilen är borta! Jag vänder på klacken & säger åt mannen som knuffade mig att ”Y mi movil?!” (Och min mobil?!); han backar ett steg & håller upp händerna och spelar ovetande, en annan kille som uppfattat det hela ber folk kliva åt sidan och sätter sig på huk – där på golvet ligger mobilen! Jag tackade killen & gick ner till kalaset igen, men eftersom jag ju faktiskt inte såg killen med handen i väskan så kunde jag ju inte göra något. Såg dock till att informera personalen & de skulle hålla koll på mannen. De bad också om ursäkt, men det är ju inte deras fel att fel klientel kommer dit. Han (ägaren/chefen?) sa iallafall att dom skulle skaffa fler vakter; och med tanke på trängseln så är det nog en bra idé…

Jag kände dock att kalaset började bli över för min del, så jag sms’ade maken som lovade komma & hämta mig…

Igår var det pyssel med deklarationer & letande efter sommarsemester; vi vill åka med våra vänner, men det verkar bli svårt att hitta något som passar oss allihopa; de är 4 vuxna (familj, svåger & svärmor) & 3 barn, vi är 2 vuxna & 2 barn. De vill vara borta en vecka, vi två, och de har en tightare budget. Men vi hittar säkert nå’t. 🙂

2 thoughts on “40-årskalas, Ficktjuvar & Cantineros

Kommentera

