14 år!


I söndags fyllde så dotra 14; tänk va fort tiden går!

Av mina föräldrar & min syster med familj uppe i Bollnäs fick hon en veckas ridläger uppe i Bollnäs! Min systerdotter jobbar ju med (trav)hästar, och har lovat jobba på lägret om B får vara med! Så snart är sommaren fullbokad fast den inte börjat… 😉

Av oss får ju både B&E nya rum, så det får nog räcka med det & nya födelsedagskläder till kalaset…

Vi åkte en sväng in till stan för att möta upp våra kubanska vänner som är här & jobbar på Tallin-båtarna i vår igen; en snabbfika på Centralstation’ blev det innan vi åkte hemöver.

Mamma hade smakat en färskost hemma hos oss som hon inte sett i butiken hemma, så vi åkte förbi vår lokala Ica för att handla några burkar åt henne. Vi passade också på att kolla Tjejtravet som vi köpte när vi såg skylten om andelar på torsda’n när jag hämtade mitt paket från www.eleven.se; men hade innan skojat & sagt att antingen fick vi köpa en kasse för att bära hem alla pengarna vi skulel vinna, eller så får vi dela på 2:50.

Vi hade vunnit strax över 7 500 kr tillsammans! 🙂

Mamma åkte hemöver på eftermidda’n & vi åkte in & käkade middag på Bamboo City på Drottninggatan eftersom B&E älskade det när vi var där för 2 år sedan.

Så var inte fallet den här gången… Läsken var avslagen; killen vid stekbordet pratade varken svenska eller engelska, och struntade fullkomligt i min skaldjursallergi, utan tyckte det var helt ok att steka min mat med samma stekspade som han stekte skaldjur med åt en annan gäst. Efter två tillsägningar av personalen så stekte dom min mat separat i köket.

Trågen var urplockade, och fylldes inte på trots påpekande; något man k-a-n-s-k-e hade förstått om det var strax före stängningsdags, men nu var det flera timmar kvar tills dess…

En av 4 kypare vi försökte prata med pratade svenska; de övriga pratade inte ens engelska. En försökte påstå att han pratade italienska (trots att det av utseendet att döma var uppenbart att han var av nordafrikanskt ursprung), men han förstod inte makens spanska alls; ungefär som om vi som pratar svenska inte skulle förstå ett ord av norska…

Och maten kändes som om den legat på värmning hela dagen; och det friterade i den kinesiska buffén kändes som dubbelfriterad.

Nej, dit kommer vi inte tillbaka igen!

Ska väl beta av sista punkten på min lista också; ringen… Min vigselring hade en safir när maken trädde den på mitt finger 24 April 1997.

När vi åkte till Sydafrika 2007 och jag höll på att packa upp resväskorna där på förmidda’n 24 mars så upptäckte jag att safiren lossnat från sina klor. I slutet av resan hittade jag en akvamarin som vi fick monterade på en marknad av en guldsmed.

I söndags, 24 mars 2013, upptäckte jag att att akvamarinen ramlat ur samma dag!

Så nu siktar jag på att gå ner i vikt tillräckligt (1,2 kg på 2v hittills) så att jag kan få av mig ringen lagom till vår 16 åriga bröllopsdag i slutet av april så jag kan få en ny sten i bröllopspresent! 🙂

2 thoughts on “14 år!

Kommentera

