Blocket


Nu har vi sålt båda av ungarnas sängar, ett av borden & en av garderoberna. Ikväll kommer en & köper ungarnas lego & kanske blir vi av med sista garderoben. Då är åtminstone färgen betald, och några av golvplankorna också… 🙂

Lite bökigt att svara på mail & mobil, och ta emot folk varje kväll hemma, men man får se det som en investering. Och det känns bättre än att bara slänga fullt fungerande grejer också.

Igår ringde dock mobilen av en helt annan orsak; vi blev spontanbjudna på födelsedagskalas för vår väns son (nåja, sonen är ju också en vän, men vi träffas ju alltid via hans föräldrar…) som fyllde 26.

Det blev en trevlig kväll med prat, skratt & god mat; och jag lyckades faktiskt hålla min inom gränsen för vardagspoängen så jag har mina sparade poäng till helgen! (Fast sjutton också att vin ska vara så ”dyrt” i PP!)

Börjar få ont i halsen, så försöker kurera mig med te, honung & Ipren-gel på halsen. Undras om man måste räkna whisky-poängen om man tar det som medicin?! 😉

3 thoughts on “Blocket

  1. Du är rolig du, men inte kan det väl räknas, medicin är medicin.
    Fint att försöka att sälja av prylar så där, jag tycker som du, det känns bra att saker och ting kommer till användning.
    Krya på dig.
    Varm kram!

Kommentera

