Mello, Deltävling 3, 2013


Ja; min statistik är väl inte överväldigande korrekt; så jag lär inte bli handplockad av Christer Björkman, men jag har ju roligt iallafall…

Vi missar den här deltävlingen också – den här gången till förmån för chilensk oxsvanssoppa som en av mina äldsta vänner ska koka ihop till oss imorgon. Den blir säkert mycket smakligare än vad den här omgången ser ut att bli:

* Janet Leon, Heartstrings: Nasalt, suckigt & hackigt. Na-na-na-na-låt som dotra säkert kommer att gilla…

* State of drama, Falling: Hårdrocksballad, Scorpions goes Mello liksom. Fast inge’ bra. Hann tröttna innan 30 sek hade gått.

* Caroline af Ugglas, Hon har inte: Har så himla svårt för Ugglan. Gillar ugglor i alla format; jag är ju trots allt ett barn av Fablernas värld: , men den här Ugglan har inte vad som krävs för att gå vidare…

* Martin Rolinski, In and out of love: Yoghurtkladdet känns som det mest minnesvärda från den här låten… Andra chansen iallafall…

* Amanda Fondell, Dumb: Jag har hört talas om att sjunga med magstöd, men hon tar i ända från ändtarmen & suckar & sjunger falskt så jag önskar ljudet hade kommit därifrån också…

* Ravaillacz, En riktig jävla schlager: Pinsamt är min första spontana tanke. Se’n när är schlager folkmusik med pom-pom?

* Elin Petersson, Island: Sprött. Men den börjar om & om & om utan att lyfta…

* Eddie Razaz, Alibi: Hoppas Danny hoppar in & sjunger den här, då kanske den kan bli nå. Rätt låt; fel sångare.

Fy sjutton vilken trist deltävling!

Kommentera

