Tröttvecka


Det här är en så’n där tröttvecka; jag är uppe för sent, sover dåligt & har liksom ingen ork…

Ikväll ska vi på Öppet Hus på skolan vi vill sätta B&E i till hösten; men ska försöka vara duktig flicka & hoppa direkt i säng när vi kommer hem. Men gissar att jag blir nedröstad & vi hamnar i tv-soffan framför ett Lost-avsnitt. Vi har nu kommit in på Säsong 2 & såg episod 10 igår…

Appropå det här med att byta skola förresten…

I ansökningsblanketten till nya skolan ska läraren kommentera eleven med ett utlåtande; känns som om lärarens kommentar även passar fältet ovanför; Motivering till byte av skola…

20130212_181448

Ja, det är B’s fröken som skrivit det här… Kliar i fingrarna att ta fram rödpennan & börja rätta och skicka tillbaka till skolan…

(Måste bara tillägga; jag har all förståelse för B’s så kallade ”concentration”ssvårigheter. Läraren ringde mig en gång & jag var tvungen att koncentrera mig så hårt på att bokstavligen förstå vad hon sa att det hon ville ha framfört blev dimmigt. Att som elev sitta i ett klassrum & försöka förstå NO-ämnen som lärs ut av en lärare som man inte förstår måste vara tortyr!)

3 thoughts on “Tröttvecka

Kommentera

