Varm helg


I fredags var vi ju barnlösa; så maken & jag gick till lokala Pizzerian/Restaurangen Torget tillsammans med sonens gudfar; M.

God mat som vanligt; och roligt prat. Tråkigt bara att ventilationen är så usel att man kommer hem med helstekt jacka se’n; dvs inpyrd i stekos…

På lörda’n tog vi en lugn frukost innan vi drog iväg till Barkarby Outlet. Ny vinterjacka för att ersätta den jag köpte för 3-4 år se’n (eller om det är ännu längre se’n?!); men hur det nu gick till så kom jag därifrån med 4 stycken! En lång, guldbrun dunkappa för helger & kallare dagar från Mexx, en lilarutig skidjacka & grönblå vardagsjacka från Helly Hansen (trodde väl aldrig att jag skulle hitta nå’ jag gillar hos HH med tanke på trauman med noppriga, mörkblå underställ i barndomen) & till slut en brunbeige vår-/höstkappa (min första någonsin!).

Kan säga att om det inte hade varit för makens uppmuntran & intygande om att jag är värd det så skulle jag aldrig shoppat loss som jag gjorde; men å andra sidan så har jag nu jackor så jag klarar mig i 4-5 år minst! 🙂

Hem via McD’s & Burger King för att shoppa lunch & äta med sonen innan vi kammade till oss & packade för att åka till Skogås & kombinerat 6- & 42-årskalas.

Festen & dansandet i all ära; men nog är efterfesten vid köksbordet med G&M (& i det här fallet M’s mamma, C) guldkanten på festerna… Vid 3 kom vi i säng & strax efter 9 klev vi upp…

Japp, pizza till sen lunch efter en rejäl frukost! 😉

E var hängig & småfebrig, precis som G&M’s G, så när vi kom hem efter att ha hämtat upp B efter spelhajken så parkerade vi oss i soffan framför en hel massa LOST-avsnitt.

Jag sov i gästrummet i natt eftersom det inte kändes tryggt att ha febrig son i loftsäng; sonen fick ta min plats i sängen tillsammans med pappa som VABbar idag; inatt blir det makens tur att sova i gästrummet eftersom jag tar VABben imorgon…

Vi trodde kommande helg var obokad (Säg inget Helena! 😉 ), men igår fm ringde M för att bjuda in till sitt 50-årskalas; hennes R hade sms’at maken på hans gamla nr & undrade varför vi inte svarat; men när vi först hörde talas om kalaset förstod vi att det måste ha varit så & sa att vi skulle kolla mobilen när vi kom hem; men M hann alltså ringa först. 🙂

Söndagen har maken bokat för skidåkning i Flottsbro; så det lär bli en relativt tidig hemgång iallafall. Freda’n går väl åt till Lost gissar jag! 😉

Kommentera

