Jonas Moström


Tänkte köra ett boktips igen…

Var inne på Bokus.com och kollade runt lite & snubblade över en beskrivning av Evig Eld av Jonas Moström som jag tyckte verkade intressant.

Såg att det var del 6 i en serie om polisen Axberg & läkaren Jensen, så lite på vinst & förlust skickade jag efter alla 6 delarna som kommit ut i pocket hittills & tänkte att om det inte är nå’ för mig så har jag iallafall julklappen till pappa klar… 😉

Men jag är fast!

Jag tänker inte detaljrecensera alla böckerna (är just nu på del 5); men Jonas Moström har ett levande persongalleri som han beskriver så man nästan känner lukten av dom; och efter att ha läst 1-2 böcker så känns de som perifera bekantskaper vars vanor & olater man känner igen & kan räkna ut reaktionerna innan det händer.

Letar du efter ett deckaralternativ till Läckberg, Larsson & Co så kan jag varmt rekommendera Jonas Moströms böcker; de är den bästa fusion av deckare & läkarroman jag snubblat över på länge! 🙂

Enda nackdelen är att man inte kan lägga dom ifrån sig, så om du köper eller lånar på bibblan så rekommenderar jag att du investerar i hela serien så du kan fortsätta direkt på nästa!

Kommentera

