Snabb-bantning


Jaha, då har man gått ner ett halvkilo på mindre än en halvtimme då!

Åkte förbi blodbussen i Kista på väg hem & lämnade en påse, och fick reflexer & en pocketbok för besväret. Jag ser det som en investering i medmänsklighet & solidaritet…

Blodvärdet låg på topp som vanligt; 144 var det nu, och det är precis vad jag brukar ligga på. Kanske bara bra att jag blir av med ett par skvättar per år så jag inte rostar ihop på insidan?! 😉

Nu har jag gett blod i 3½ år ganska precis; börjde ju ge så fort reglerna ändrades om att jag som gift med kuban inte fick ge, och är nog snart uppe i ett dussin gånger.

Tycker du också ska ta & GeBlod.nu!

7 thoughts on “Snabb-bantning

  1. Ibland så är det tanken som räknas också! 😉
    Det är ju tyvärr många som inte får pga en ellar annan orsak, själv ser jag fram emot att använda ursäkten ”Väger mindre än 50 kg”! 😉

  2. Jag lämnar också blod och ska försöka komma iväg en vända till innan nästa resa. För sen åker man ju in i karantän i 6 månader… Ett bra sätt att hålla koll på sina värden och sin hälsa 🙂

  3. Eftersom jag är 71 år så får jag inte ge blod, äter ju Waran också, kanske inte går för det heller.
    Fint att du bidrar till detta, för att det behövs, verkligen, kan rädda liv.
    Hoppas att allt är bra med dig. Länge sedan jag var och hälsade på här. Har saknat det.
    Kram till dig.

  4. Klappar händerna som tack för din insats … själv får jag inte lämna pga medicinering, vem vill ha blod som sänker immunförsvaret? Nä, tänkte väl det.
    Kram

  5. Tänk om dom kunde medicin-matcha med någon som äter samma mediciner; men vilken gigantisk databas!
    Fast du behöver nog dina droppar själv också… 🙂

Kommentera

