Fullt ös!


I torsdags kom Stormen MG hit & hälsade på; jag hade tagit ledigt på freda’n för att följa med B till sta’n när hon skulle iväg med scouterna, så jag & MG satt i soffan & drack Old Pulteney och babblade långt in på småtimmarna. Underbart! 🙂

På freda’n packade B det sista & maken kom hem vid lunchen för att skjutsa oss in till sta’n; MG hade redan dragit ut på sta’n då & E var kvar i skolan.

Efter att vi hade ”dumpat” B åkte vi till Stinsen där vi vandrade runt lite innan vi åkte till skolan för att hämta upp E. MG skulle äta middag i sta’n, så vi åkte till Kista & åt på Jensens. Helt ok, men inget speciellt. Därefter dumpade vi E hemma eftersom han skulle på Halloweenparty på skoaln, medan jag & maken åkte till Jula för att möta upp en man som sålde sina skidor på Blocket. Alltid bättre att handla så här i början av säsongen! 🙂

På lörda’n tog vi det lugnt större delen av da’n; på kvällen hängde jag på MG som skulle träffa några Twitterkompisar som jag också känner; det blev middag på Läckerbiten på söder & några till öl på Pelikan innan vi åkte hem.

I söndags guidade jag MG till Bromma Blocks eftersom hon skulle dit & lägga tarot för MonasUniversum. Jag passade på att shoppa lite medan de satt på Espresso House…

Mamma skulle ha kommit & hämtat E inför höstlovet, men E var lite småvarm & snörvlig, så mamma vågade inte komma med tanke på att hon har problem med lungorna, så det blir höstlov hemma för honom…

Igår hängde jag med MG in till sta’n igen för att träffa några twittrare på Eken Bar Hilton Slussen, och en sista öl på Akkurat, men vi var hemma vid 22.

Idag åkte MG vidare till Gotland för att jobba där, och hennes möte med MonasUniversum verkar ha genererat massor med nya jobb – är så glad för hennes skull; och för de som anlitar henne som får möta ett medium som verkligen kan och inte luras! 🙂

Vår vän G ringde i förmiddags eftersom hon hört att E var hemma. Hon sa att om han mår bättre så kan vi lämna honom på hennes jobb imorgon så får han stanna hos dem till på lördag när vi kommer dit för Halloweenfesten som blev uppskjuten. E blev alldeles överlycklig! 🙂

Så imorgon kommer B hem från sin scoutledarutbildning, och E åker hem till A – vi får ha ett barn i taget den här veckan. 🙂

 

Kommentera

