Vilken vecka!


Och jag menar det på det bästa av sätt!

Veckan startade med att min absoluta favoritartist, Tony Carey, kallade mig ”Beautiful” på FB, se’n fick jag en fin present som är både dyr & hemlig, kom hem och hittade ett kuvert i brevlådan med ett kort från en vän som tackade för vår vänskap, ungarna var på bra humör & skötte sig, osv. Vad mer kan man önska?!

På freda’n testade jag att göra flankstek; otroligt gott blev det!

Jag skårade i ett kryssmönster och kryddade med Chimichurri från Ninas Mat; se’n in i ugnen på 175 grader. Serverat med rödvinssås, kantareller m en skvätt grädde, brysselkål & ris blev det en riktig festmåltid! 🙂

På lördag morgon skjutsade vi B & kompisen S, som sovit, över till scouternas helghajk, se’n hem & skrota lite tills det blev dags att kamma sig & sticka iväg till ett äldre par på middag tillsammans med ett annat kompispar. E var nöjd eftersom A kom; annars kan det ju lät bli tråkigt hemma hos några som själva har vuxna barn… Riktigt trevligt att kunna sitta ner & prata i lugn & ro; i vanliga fall är vi ju så många som träffas att man knappt hinner med… 🙂

Igår åkte vi först till Hi-Sport i Vällingby & köpte varmare höstkängor till E, se’n vidare till Decathlon i Bromma för att köpa regnställ till ungarna, och en snabbis in på CityGross för att handla upp oss på pasta & grönt innan vi åkte & hämtade B.

Pizzamiddag, se’n stack maken & dotra iväg för att handla ett par skidor från Blocket, och sen var helgen över… 🙂

På väg hem i fredags fick jag för mig att jag skulle ta en bild varje hel timme hela helgen; så ni som känner mig där kan även få se vad jag haft för mig; tyvärr strejkar foto-funktionen för mig här på FB fortfarande, annars skulle jag ha lagt in några bilder här också… 🙂

Kommentera

