Det ska ni skita i!


Alltså, det här med ord, och hur de mottas är intressant…

I helgen var vi på 10-årskalas. B’s närmsta kompis, C, såg att jag hade Instagram i mobilen (jag, B & C stod & höll på att tramsa om mobiler & program, och varför ”Tanter” som jag ens hade smartphones, för det var ju bara för dom coola osv…). C frågade om mitt användarnamn, och jag sa att jag inte tänkte berätta, för att det är ett privat konto osv, men dom (B&C) insisterade och jag skrattade & sa att ”Nej, det ska ni skita i!”, och efter ytterligare lite trams gav dom sig.

Igår ringde C’s pappa (Som är vettig) & frågade vad som hänt, och att C blivit så ledsen när jag sagt hon skulle skita i det, och att hon ringt sin mamma, som blivit skogstokig…

Jag fattade ingenting; vi höll på att skoja, och B&C kallade mig för tant, och vi garvade, och jag sa åt dom att dom skulle skita i mitt lösenord osv. För mig var det bara vår vanliga skämtjargong, och jag förstod inte alls att C skulle ta illa upp (& märkte det definitivt inte där & då!), men tydligen så gjorde hon det… 😦

Och som om jag behövde få B (dvs C’s mamma) att ogilla mig mera (För två år se’n separerade B&M, dvs C’s föräldrar, och jag sa som det var till B att jag inte kunde förstå hur hon kan separera istf att lösa problemen (jo, de är väldigt nära vänner till oss, och jag såg oss alla 4 som syskon snarare än vänner; dom är gudföräldrar till E, och vi till deras yngsta dotter).), sedan dess har hon knappt pratat med mig, och har dragit sig undan alla våra gemensamma vänner (hon har sagt upp bekantskapet med sina vänner från Före Skiljsmässan)…

Men nu har jag nog definitivt skitit i det blå skåpet…

Igår kom C hem till oss för att göra läxorna med B. C berättar nå’t om sina ”kusiner” och maken undrar vilka kusiner eftersom hon inte har några; varken hennes morbror eller farbror har nå barn, så hon berättar att hon menade sin pappas kusiners barn, och att hon nog inte kommer att få några andra kusiner eftersom hennes morbror inte vill skaffa nå’ barn pga sin sjukdom (han har diabetes), så vi säger att man kan ju alltid adoptera om man inte vill föra en ärftlig sjukdom vidare, så hon säger att han har ju ingen att adoptera med, så jag säger att ”Men M har ju varit tillsammans med J (manligt namn) i hur många år som helst?!”. Varpå C tittar chockat på mig och skrattar hysteriskt; Va?! Nej!!! Dom är bara vänner! M är inte bög!!!

Och jo, M är bög, men vad kunde jag annat säga än att ”Nähä, då måste jag ha missuppfattat; jag trodde dom var tillsammans!”…

C är alltså 13 år och vet inte om att hennes morbror gillar killar & har haft en pojkvän i minst 17 år (dvs så länge vi känt familjen, dom kanske har varit tillsammans ännu längre…)!

Iofs borde jag inte vara förvånad, för första gången vi skulle fira nyår tillsammans så möter B’s mamma oss i hallen & ber om ursäkt för att M är där med sin pojkvän eftersom hon skäms så mycket för att M gillar killar…

Så den här helgen har jag alltså tillbringat med att göra mig ännu mer i onåd hos B…. Tydligen…

2 thoughts on “Det ska ni skita i!

  1. Som jag brukar säga; man kan bara ansvara för det man själv säger och gör – inte hur andra tar emot det… ibland tas det emot väldigt konstigt…

  2. Pingback: Utskälld av en 80-åring | Coño – på ren svenska!

Kommentera

