Uppdatering ang rasistanklagelserna…


Vice rektorn ringde igår em & sa att det troligen inte skulle bli någon polisanmälan (som om inte rektorn redan berättade i måndags att skolans jurister sagt att de inte skulle driva ”ärendet” vidare…) och att rektorn hade pratat med H (som är tillbaka på jobbet nu) och att de (rektorn & vice rektorn som jag förstod) vill leta det hela lugna ner sig och inte ens prata om det förrän nästa vecka….

Jag passade på att fråga vice rektorn om hon, under de 8 år vi haft kontakt de senaste 8 åren, haft minsta lilla anledning till att tro att jag är rasist eller hyser nå’ främlingsfientliga åsikter, och hon sa att ”Det kan jag med handen på hjärtat ärligt svara nej på!”.

Om jag ska ”läsa mellan raderna” och tolka vad som har hänt så är det att H totalt har missförstått vad jag sagt/menat, agerat impulsivt och kontaktat rektorn som tvingats följa ”protokoll”, men att de (rektor & vice) inser att H har missförstått/övertolkat efter att ha träffat mig/oss i måndags, och baserat på 8 års kontakt med mig…

I vilket fall som helst så bad jag henne framföra att när det hela har lugnat ner sig så vill jag att vi alla sitter ner & pratar ut om det här; ansikte mot ansikte. (Eller snarare, jag vill inte alls, men det måste göras…).

Kommentera

