Hysterisk vecka…


Ja, och ni som känner mig vet ju att vi är vana med oförutsedda händelser & att det brötar ihop sig, men den här veckan tär t o m på mig…

Måndag – Inget speciellt

Tisdag – Först fixa naglar, se’n åka till Kista efter jobbet & möta upp ungar & make eftersom vi skulle till Tele2 & teckna nytt abbonemang. Tjejen vi pratat med var dock på kurs en dag extra, så vi valde att vänta till torsdag (igår) när hon skulle vara tillbaka på jobbet igen. Hem & stressa iordning middag; pasta & köttfärssås.

Onsdag – Skolstart. Vi fick dock inte följa med eftersom ungarna (enligt egen utsago) är ”För stora” för det. Eftersom de började 5:an & 7:an lät vi dom ha vetorätt dock… 😉

De var nöjda när dagen var slut. B’s ”mentor” är dock en som jag har väldigt svårt för (hon har tidigare varit både B&E’s NO-lärare, så jag har haft lite kontakt med henne via föräldramöten o dyl); hon är virrig, kan inte stava eller prata så man förstår henne (hon är från Iran och har en t-j-o-c-k accent som gör att tanken börjar driva så fort hon pratar eftersom energin går åt till att förstå vilka _ord_ hon säger snarare än _vad_ hon vill ha sagt… Inte helt lämpligt i en förort kanske?!). Jag ska dock inte säga nå’t om hennes kompetens, för den förutsätter jag att hon har… Dotra sa dock att ”Jag har bestämt mig för att gilla henne!” så jag hoppas hon lyckas med sina förutsättningar! 😉

Själv höll jag på att få ett samtal från E’s lärare redan första da’n…

Han frågade henne ”Kan jag kalla dig Mitch?!”

Va?!

Kan jag kalla dig Mitch?

Vad säger du???!!!

Kan …jag…kalla…dig…Mitch?!

Jaha! Jag tyckte du sa Bitch & stod & funderade på om jag skulle ringa rektorn eller dina föräldrar först!

Bara min son…

Torsdag – Till Kista med flocken & teckna nytt abb hos Tele2. Kan varmt rekommendera Sanna i butiken där! Kunnig, korrekt, ärlig & tålmodig! Middag där eftersom det blev så sent. Fick vänta nästan en timme innan sanna var ledig eftersom hon hade en egen liten kö med folk som väntade på henne… 🙂

Fredag – Idag fyller E 11 år. Han har önskat sig att gå på Grönan på söndag, så det blir presenten (plus nya mobilen de fick igår hos Tele2 förstås)… Men ikväll blir det troligtvis Kina-buffet enligt födelsebarnets önskemål.

Lördag – först besök av fd granne & hennes dotter. Dom tittar förbi & äter lunch på väg till båten eftersom de ska till Tallin på audition för deras vackra dotter. Se’n när dom har åkt s har vi nå’n timme på oss innan det är kalasdax. Våra vänner R&M’s dotter M fyller år, plus M’s farfar som är på besök. Dubbelkalas! 🙂

Söndag – Maken ska åka till Grönan med ungarna om vädret tillåter. Jag går på kalas för vår vän A, som skulle ha haft kalaset på lörda’n, men fick flytta till söndag pga lokalstrul. Om det blir dåligt väder så går hela familjen på kalaset. Se’n på kvällen ska vi in till sta’n & träffa våra vänner som jobbat på TallinkSilja se’n i mars. De åker hem tidigt på måndag morgon & vi ska passa på att skicka lite grejer till Kuba med dom eftersom en av dem bor tvärs över gatan från svärmor sett… 🙂

Se’n behöver jag nog en helg för att bli som folk efter helgen…

Fast det lär jag inet få eftersom vi ska ha E’s kalas 1/9 och således behöver städa & handla inför kalaset..

One thought on “Hysterisk vecka…

Kommentera

