FootNer – Ninni testar


Jag har länge sneglat på sån’a där exfoliating socks, baby feet & allt vad de heter, men tanken att stoppa tassarna i kemikalier som luckrar upp din hud & som man dessutom köper på nätet har varit lite avskräckande…

Men så var jag i Kista & skulle handla vitaminer på apoteket, och där ser jag FootNer ; och dessutom billigare än vad de andra jag sett har kostat.

I torsdags förra veckan satte jag mig framför Once upon a time & plockade fram paketet.

I den låg en silverpåse med två plast”skoskydd”:

Man skulle klippa upp dem; trä på foten & ”fästa” med en tejp. Se’n på med ett par strumpor över & sitta så i en timme innan det var dags att skölja av fötterna:

Det kändes absolut ingenting att ha dom på sig; förutom lite kladdigt då; dagen efter ”pirrade” det lite i fötterna, men inte alls obehagligt…

De första dagarna syntes inget & jag muttrade lite, men kolla här hur mina fötter såg ut i måndags!

Före:

Och efter 4 dagar:

Jag har inte haft nå’ra som helst obehag, förutom att man ”fjällar” hela tiden, men det handlar ju om städning egentligen… 😉

Fortsättning följer…

Kommentera

