Atchoo!


Det här med pollen-explosion, fullmåme & pms är ingen bra kombo, men vi har överlevt helgen iallafall…

I fredags blev det lite rokad i planerna för helgen eftersom E blev utbjuden att följa med kompisen till Gröna Lund på lördag.

Vi hade fundrat på att åka till Bollnäs redan på freda’kväll efter jobbet, men då blev det ju så att vi stannade hemma, se’n åkte vi upp till Bollnäs på lördag fm & E gick över till kompisen för att sedan sova över där natten till söndag eftersom vi inte skulle vara hemma. Så himla skönt att ha kompisar som tar saker på volley & ställer upp! Jag har alltid känt att ”jag kan själv”, men nu när vi har ”arbetat upp” (investerat i?) ett fantasktiskt kompisgäng så inser jag hur fel jag hade. Visst, jag kan själv, men styrkan ligger i att inte alltid behöva kunna själv. 🙂

Det blev bara familjen när mamma fyllde; ganska skönt det också. Senast jag satt ner med syrrorna vid ett dukat bord så här var i höstas när vi bjöd ut mamma & pappa och alla andra hakade på. Dessförinnan så var det flera år se’n…

Syrrorna gick ut lite väl hårt, kan man säga, så kvällen var slut för dom redan vid 22, men jag & mamma satt uppe & spelade Skip-bo till nästan 2… 🙂

När vi kom hem fortsatte vi direkt till Hästa gård som hade öppet hus; E hade varit där med sin kompis redan på fm, men B ville också gå. Och som tur var så träffade vi på grannar med barn som hon känner, så hon fick sällskap. 🙂

I det stora hela har vi haft en trevlig helg, men jag längtar tills pollen, fullmåne & pms är ett minne blott… 😉

Kommentera

