Fullspäckad vecka


Tänk att det är torsdag redan! Men det är klart; med det här tempot så är det inte konstigt att man blir fartblind…

I måndags gav vi bort ett paket parkett som blivit över när vi la köksgolvet, och dessutom sålde vi min gamla mobil som dotra dessutom använt ett år. Och i tisdags gav vi bort gungstolen vi köpte när jag väntade B; tänk va’ många nätter jag suttit i den & ammat… Var tvungen att sätta mig & gunga lite i den innan vi gav bort den. Hon som fick den är gravid & väntar sitt andra barn i maj, så det känns skönt att stafettpinnen går vidare… 🙂

På tisda’n var det dessutom ett föräldraråd i skolan som E’s fröken gömt bort att berätta om, så hon ringde i måndags & undrade om jag trots allt kunde komma; så jag & A’s mamma C gjorde sällskap dit. Vi möttes i dörren av vice rektorn som hälsade oss med orden ”Och här kommer skolans bästa föräldrar!”. Värmde ända in i hjärteroten att få uppskattning för vårt engagemang; speciellt som våra åsikter & synpunkter oftast ”stört” vice rektorn… 🙂

Ikväll kommer mamma inför B’s kalas på lördag, längtar! 🙂

Och ikväll tänkte jag testa en ny metod att fixa naglarna som jag hittade på Pintrest; water marble nail art; visst blir det snyggt?! Måste bara bestämma mig för vad jag sa ha på mig på kalaset så jag kan matcha!

Kommentera

