Hajk, dans & skratt


I fredags blev det lite småstressigt eftersom vi på torsda’n kom på att E’s sovsäck var för liten & dom skulle ju på hajk över helgen…

Maken kom förbi & hämtade upp mig & vi åkte till Hi-Sport i Vinsta & handlade sovsäck (350 kr för en som klarar ner till -10C; helt ok), se’n en snabbis till coop Forum vägg i vägg för att handla frukost & hem och laga middag medan ungarna packade ryggsäckar. Tänk att jag behövde inte ens be om det, för när jag kom hem & hade håren på ända så frågade dotra ”Kan vi hjälpa till med maten, för vi har redan packat ryggsäckarna?!”. Skördetid för allt hårt jobb indeed! 🙂

Jag dubbelkollade inte ens; med resultatet att dotra hade glömt pyjamas (men sov i långkalsonger & t-shirt) och sonen handduk. Eller glömt? Ja, ja… 😉

Stekte lite kassler & värmde ris & serverade med broccoli; snabbt & inga protester från ungarna alls… 😉

Vi lämnade ungarna på scouterna & åkte se’n hem & gick och åt på Akalla Torget. Lika gott som vanligt & alltid bra service – fin liten kvarterskrog!

När vi kom hem tog vi ett glas vin till (det blev ett glas rött till maten också), och slötittade på nå’n Terminator-film. Jag lekte mest med mobilen…

Vaknade & mådde som om jag supit järnet hela natten… Bara att inse att pollensäsongen är i full gång & att rödvinet får vila på hyllan tills i höst för min del nu; pollen, astma & rödvin är ingen bra kombo för min del…

Maken hade varit uppe se’n 9, så vi käkade frukost tillsammans, se’n fortsatte han städa ur förrådet & jag duttade lite hemmavid. Vi håller på med en rejäl vårstädning hemma & slänger gamla trasiga leksaker, säljer sån’t vi inte använder och ger bort det vi inte kan sälja. 🙂

Vid 4 började vi duscha & göra oss iordning eftersom vi skulle på 60-årskalas. Vi fick skjuts dit av M, och hem av B; perfekt! 🙂

Det blev en mysig kväll med god mat, prat, skratt & dans, och för ovanlighetens skull en hel del nytt folk; annars så är det ju så numera att vi nästan alltid är samma familjer som träffas… Vinet som serverades var nå’ supertorrt vitt (fast det stod Muscat på boxen!), så det blev vingrogg med Sprite hela kvällen.

Igår fortsatte vi städa hela da’n tills det blev dags att hämta ungarna. La’ också upp några annonser på FB för att sälja & skänka bort saker. Känns dumt att betala Blocketannonser när man kan annonsera gratis i FB-grupper!

När ungarna kom hem förberedde jag en rejält kubansk söndagsmiddag; kyckling med svarta bönor, pumpa & kassava med mojo. Kommer att gråta när jag går på toa idag… 😉

Vid 19-tiden kom A förbi & köpte E’s ”gamla” dator; dom fick ju en varsin laptop i julklapp så de behöver inte ha kvar sina stationära…

Veckan som kommer blir lite olagom busy:

* Måndag – två sälj/bortskänkes-dejter ikväll.

* Tisdag – ungarna har scouterna

* Onsdag – Naglar & se’n områdesmöte på kvällen.

* Torsdag – Sonen har ju-jutsu. Mamma kommer troligtvis

* Fredag – B & jag ska klippa oss.

* Lördag – B’s 13 (!) årskalas.

* Söndag – städa… 😉

Ska nog ta ledigt torsdag eller fredag så vi hinner pilla med det sista & handla inför kalaset…

Kommentera

