Stressvecka


Jodå, visst var det härligt att vara ledig 3 da’r förra veckan, men när man nu är ensam om att sköta de administrativa sysslorna på jobbet så innebär det ju egentligen bara att jag har 3 dagars jobb att klämma in på nästa 5-dagarsvecka…

Som tur är så är det ”bara” jobb dom här dagarna iallafall; inget extra stök varesig med skola, möten eller annat, så jag kan jobba fulla dagar.

På fredag var det tänkt att vi skulle träffa U & Co igen, men dom är snörvliga & är snälla nog att inte dela med sig av basseluskerna, så vi får leta rätt på nytt datum som passar. Och på lördag var det tänkt att vi skulle lämna av E hemma hos A, och se’n åka på 50-årskalas, men i sann latinsk anda så har det blivit rockad… 50-årskalaset blir istället på fredag kväll, men dom tänkte börja först vid 21-tiden…. Vi får se om vi orkar partaja så sent efter den här veckan, men å andra sidan så brukar deras fester vara fulla av skratt & dans, så vi vill verkligen inte missa det… Nåja, det löser sig…

Imorse ville E att jag skulle ta bussen med honom, så vi gick ner till busshållsplatsen där vi bor & jag åkte två hållplatser med honom innan jag bytte buss. Gäller att ta tillvara tillfällena när ungarna fortfarande vill vara med en…

Men av B blev jag idiotförklarad när jag inte lät henne gå till skolan i tunna vårskor & utan långkallingar. Den här blå himlen & strålande solen ställer till det när man försöker få ungarna att förstå att det är kallt iallafall; termometern förlorar liksom sin auktoritet när solen gassar.

För övrigt har jag & maken börjat ta tag i vikten tillsammans; han är duktigare än vad jag är, men å andra sidan finns det mer frukt han kan äta än vad det finns för mig… 😉 Fast jag ska försöka låta bli vågen… Har lovat mig själv att inte kliva på den förrän tills B’s kalas den 24:de. Då riskerar jag inte att se en nedgång & tycka att jag kan ”unna mig” nå… 😉

2 thoughts on “Stressvecka

  1. Dessutom går män ner snabbare i vikt än kvinnor. Det beror tydligen på muskelmassan… den där man inte ser alltså 🙂

  2. Jodå, det vet jag, men å andra sidan har jag mer att gå ner, och det ökar ju också viktminskningen… 😉 Men, som sagt, tänker inet väga mig på ett par veckor iallafall! 🙂

Kommentera

