Melodifestivalen, Deltävling 4


På lördag ska vi på 13-årskalas, så jag missar den här deltävlingen. Typiskt att jag bara kunnat se Ranelid-deltävingen…

Tänkte ta & kommentera basera på fördomar uan att ha hör nå’n låt, så gör jag om det se’n igen… 🙂

1. The Girl – Charlotte Perrelli

* The Girl?! Ursäkta, men är inte hon i 40-årsåldern? Eller sjunger hon om ”den andra kvinnan”? Glier & glam känns iaf garanterat…

–  Jodå, blir nog glitter & glam det här. Så’n där pop som går hem i forna öststaterna… Men visst blir det Globen…

2. Allting blir bra igen – OPA!

* Årets Slibovitza? Känns som en så’n där oumpa, oumpa med handklapp & ”härlig medelhavsspontanitet”…

– Åh Herre Gud vilken smörja!

3. Land of Broken Dreams – Dynazty

* Hårdrock & dansband (m tanke på z’t). Europe-wannabee’s? Trummor, läder & eld känns garanterat…

– Läder, eld & trummer – check! Känns som 80-tal, på ett dåligt sätt…

4. Don’t Let Me Down – Lotta Engberg och Christer Sjögren

* Hoppas verkligen att de fräschat upp sin engelska, annars kan det här bli riktigt, riktigt pinsamt…

– Pinsam engelska – check! Och Gu’ va’ segt!

5. Goosebumps – Hanna Lindblad

* Powerballad eller electropop?

– Electropop. Irene Cara revival? Ok låt iaf…

6. Kyss mig – Axel Algmark

* Har en känsla av att jag inte alls kommer att vilja göra det. Får lite Nanne Grönwall-vibbar av titeln…

– Åh nej! Precis så’n här studspop som jag är allergisk mot. Ungarna kommer att älska den här!

7. Why Start a Fire – Lisa Miskovsky

* Rockig ballad? Kan vara bra…

– Hon kan så mycket bättre…

8. Amazing – Danny Saucedo

* Jodå, det tror jag att det blir. Om inte annat lär flickrösterna skicka honom direkt till Globen…

– Dom bygger upp & bygger upp, men kommer aldrig fram? Men visst blir det Globen.

(Tar & publicerar det här nu så skickar jag om den igen när jag hört låtarna… 🙂 )

2 thoughts on “Melodifestivalen, Deltävling 4

  1. Bra, nu vet jag hur det går så då behöver jag inte lyssna på melodifestivalen då det sänds. Tack!
    Läste att Perrelli hade satsat 1 miljon på sitt nr. så det vill till att hon ska gå till Globen. Hon vill inte komma till andra chansen, såg jag.
    Vi får höra sedan hur det går.
    Läste om din öroninflammation, känner igen detta eftersom jag också är ett ”öronbarn”.
    Ha så trevligt på kalaset.
    Kram till dig.

Kommentera

