2 x 800mg 3 ggr/dag


Ja, Kåvepenin alltså…

Höll mig hemma hela helgen, mådde ok, men inte bra. På lördag kväll kände jag hur det började killa & knäppa i vänster öra, så jag gick till sängs fylld med onda aningar…

5:30 vaknade jag av att det sprängde till i örat, och eftersom jag är en erfaren kvinna (dvs öronbarn) så stapplade jag upp & petade i mig 2 Panodil omedel bums.

Se’n tillbringade jag kommande halvtimme kvidande & snyftande medans maken försökte klappa på mig. Själv var jag fullt upptagen med att be till högre makter att Panodilen skulle börja verka innan trumhinnan värkte hål…

Vilket alltså skedde ganska precis simultant med Panodilen; hörde ett plopp, och sedan ett PLOPP, och se’n kunde jag äntligen sova…

Vaknade & åt frukost, se’n ringde jag Järva Närsjukhus där jag fick tid 13:30. Läkaren tittade bara i örat & konstaterade att jag hade en ”imponerande öroninflammation” och frågade om jag tålde Kåvepenin?

Så vi åkte till Kista & hämtade upp det, se’n vidare till Rusta där vi köpte ny utebelysning & se’n till Husbybadet där vi hämtade upp två genomsura ungar som åkt pulka i tö-vädret.

Hem med dom så de fick byta om, se’n åkte vi till Kista & åt där innan vi tittade på Mästerkatten. Riktigt bra faktiskt; men hade hellre sett den på engelska…

Mådde helt ok; det kändes som om ploppet var kulmen på mitt mående efter över en veckas feber & snorande.

Men jag bestämde mig iallafall att stanna hemma på månda’n så penicillinet fick en chans att verka… Och nog har det verkat alltid; har varit helt slut i kroppen & sovit 10-11 timmar per natt, så jag har varit hemma hela veckan utan ork att göra mer än puttra omkring här hemma…

Imorgon tänkte jag åka in till kontoret en snabbis iallafall; men tvivlar på att det blir en heldags grej…

2 thoughts on “2 x 800mg 3 ggr/dag

Kommentera

