Hjärtedagen


Tänk va’ infekterad en dag kan bli…

Antingen ska man slå på gigantiska trumman & helst ge diamanter & resor, eller så ska man vända näsan i vädret & högfärdigt deklarera att ”Vi firar vår kärlek 365 dagar om året!”.

Själv föredrar jag den gyllene medelvägen; ska man bojkotta Alla Hjärtans så förutsätter jag att man skippar Mors- & Farsdag också, för man är väl förälder alla dagar om året?

De flesta av oss är inte så där himla duktiga på att visa vår uppskattning för vår omgivning; visst försöker jag berömma, ge komplimanger & uppmärksamma både mina nära & kära, men även främlingar & halv-bekanta, men med handen på hjärtat så är det väl inte direkt ett jämnt flöde av rosor, så därför behöver jag, och många andra med mig, en spark därbak så man stannar upp & visar åtminstone de nära & kära att vi faktiskt älskar & uppskattar dom…

Därmed inte sagt att jag sms-lånar mig till ruinens brant för att liksom älska skiten ur folk, utan det blir nå’ smått till maken & ungarna, och alltid en slant till Hjärt & Lungfonden.

Idag så blir det nå’n god choklad till ungarna, och troligtvis ett presentkort på fotvård till maken. Scouterna är inställda ikväll pga sjukdom så då kan vi passa på att äta nå’ extra gott också, men efterrätt för ovanlighetens skull. Funderar på att röra ihop flan (Latinamerikansk efterrätt som liknar pannacotta/crème brûlée) till maken, och glass till oss andra. Kanske man ska ta & inviga glassmaskinen vi fick i julklapp av mamma?! 🙂

 

5 thoughts on “Hjärtedagen

  1. Flan låter gott, men även hemlagad glass. Vi fick också en sådan maskin, va lustigt! Fast vi har redan testat den. Kan rekommenderas!

  2. Här hemma bojkottas även mor- och farsdag. Men som sagt: vi tar vara på de flesta dagar och försöker göra något extra av dem. I helgen ska vi allahjärtansmysa av bara den, hela familjen. Då blire mys i soffan och gott äta, bara för att!

  3. Lejonet, det bidde varken flan eller glass… Maken hade lovat hjälpa sonens gudfar hämta möbler till vår guddotter & hennes syrra. Men kanske till helgen?
    U, tack!
    Marlene, men för oss vanliga dödliga är det bra med en spark i rumpan… 😉
    Tussen, hon tar emot beställningar… Hojta om du vill ha hennes nr!

Kommentera

