Färdigfestat


Iallafall för den här veckan… 😉

Nyårsafton var jag lite osynkad; lite för många människor som jag inte kände för att jag skulle känna mig helt bekväm, och det märkte mina kompisar som gjorde sitt bästa för att peppa mig… Vi höll iallafall på till tidig morgon, och var inte i säng förrän vid 5:30, så helt bortkastad var inte kvällen iallafall… 😉

Tror det jag saknade mest var Skansen & Nyårsklockorna, funkar inte att skåla in det nya året när allas klockor går olika liksom… Försökte logga in på svt.se, men det gick naturligtvis inte…

Kan iallafall bjuda på en bild på den fantastiskt goda tårtan G bakat – hon tar emot beställningar, så hojta om ni bor i Stlms-området och vill ha en tårta som är lika god som vacker!

Ska jag vara ärlig så gillade jag nog nyårsdagen lite bättre än -afton… Vi sov över hos G&M, tillsammans med hennes bror & familj, se’n kom M’s mamma över tillsammans med D&M som sovit över där, så dagen tillbringades vid köksbordet & i soffan pratandes & skrattandes, medans vi hjälpte till att käka resterna från kalaset… 🙂

Vår Azerbadjanzka vän M gör en morot- & glasnudelsallad som vår fd granne älskar, så vi fick med oss en pyts hem och svängde förbi med den hos dom i Backlura innan vi åkte hem, så vi var hemma först vid 20:30 tiden…

Idag har jag känt mig olustig; det finns absolut ingen anledning till oro så vitt jag vet, så jag förstår inte riktigt varför jag mår så här… Men tyvärr har jag en känsla av att nå’ skit kommer att hända ganska snart… Nåja, den som lever får se…

Men i nöden prövas vännen, sägs det… Skrev några rader på FB och fick genast svar & uppmuntran från C & U; C ringde t o m och tänkte vi skulle gå & shoppa tillsammans, och när hon hörde att jag jobbar så erbjöd hon sig att fixa lunch & komma hit med; en enkel resa på kanske trekvart när inte direktbussarna går… Jag övertalade henne iallafall att stanna hemma i soffan & inte ge sig ut i eländesvädret; det är ju trots allt tanken som räknas! 🙂

Appropå vädret… Tänk va’ vackert det skulle vara ute nu om nederbörden kom i flingform istället för dom där otäckt blöta dropparna som faller nu… En vinter ska vara vit & fin, inte blöt & mörk; finns inget värre årstid än en snöfattig, fuktig vinter!

 

Kommentera

