Dop & Natt på Akuten


I onsdags innan läggdags bad B mig hjälpa henne klippa en tånagel som blivit uppriven en bit. När jag ska göra det ser jag att hennes fötter & ben är alldeles prickiga!

Frågar runt lite & en kompis, som är sjuksköterska, säger att det är bäst att kolla upp, med tanke på att de inte försvinner när man trycker på dem så kan de vara små blödningar & kan indikera virell hjärnhinneinflammation…

E ligger & sover, så vi försöker väcka honom för att berätta att pappa ska skjutsa oss till akuten, men att han kommer hem snart. Han vaknade inte så han förstod, så vi skrev en stor lapp 6 stack iväg. Maken dumpade oss vid entrén & rushade hem för att inte lämna E ensam hemma.

Väl i väntrummet gjorde det verkligen skäl för namnet; men jag hade tagit med en varsin bok åt oss, så det gick ingen större nöd på oss, men vid 3-tiden la vi oss ner på bänkarna & vilade lite tills vi fick komma in i ett rum vid 4-tiden.

20 min senare fick vi träffa en läkare som konstaterade att det troligtvis var virusprickar pga förkylningen (vem har inte rinnsnuva nu liksom), eller eventuellt en allergisk reaktion mot C&L’s råttor eller M’s tvättmedel (hon sov över 2 nätter hos dom & dom har råttor), men inget farligt eller smittsamt.

Vid 5 kom maken & hämtade oss, och 5:30 kröp vi ner i sängen… *gäsp*

Jag stannade hemma från jobbet; skulle ha jobbat halvdag eftersom vi var bjudna på dop, så när jag vaknade vid 12:30 så skulle jag ändå ha varit på väg hem…

Gjorde en brandkårsutryckning för att köpa strumpbyxor åt mig & B som jag tänkt köpa på väg hem från jobbet, och hittade också två klänningar & en topp på H&M’s rea, se’n stressa vidare hem och göra sig iordning.

Enligt lagen om alltings jävlighet var det stopp i dusch-avloppet, så det var bara att sätta sig på huk & gegga ur det. Har bara tjatat på maken i en månad att han skulle fixa det…

Vi gjorde oss fina & satte oss i bilen. Trots köer from hell så hann vi till kyrkan i Haninge innan 17, och i sant latinskt manér så började cermonin först framåt 17:20… Inte ens Gud passar tiden i latinamerika… 😉

Titta vilken fin julkrubba de hade ställt upp i kyrkan!

Dopet gick bra; lille A protesterade inte alltför livligt, men visst är det skillnad på katolskt & protestantiskt dop. Saknade Tryggare kan ingen vara… 🙂

Efteråt var det smörgåstårta & kaffe i lokalen vi ska fira nyår i; säger bara som så att det är bäst att inte ta en alltför vid klänning, för då kan det bli trångt… 😉

Vi fick med oss Lille A’s storebror, Store A, hem, och efter en snabb tur till McD’s & Burger King så var det bara att skyffla ungarna i säng. Dom är ensamma hemma tills jag kommer hem vid 14 idag, men det går säkert jättebra!

Vi får se om M hämtar A idag, eller om vi tar med oss honom på nyårsafton; det löser sig! 🙂

Kommentera

