God fortsättning!


Oj va’ tiden har gått fort!

Vi var uppe i Bollnäs hos mamma & pappa över julen; trafiken var overkligt obefintlig – det var nästan mindre än en vanlig helg!

Snön var nästan obefintlig där uppe; det fanns kanske ett par centimeter snö, men Dagmar tog hand om resterna på juldagen… 😦 Tänker på förra året när det föll över en halvmeter snö över julhelgen. Det är så det ska vara! Tycker synd om alla barn som fick pulkor & skidor i julklapp…

(Men Gu’ – jag blir vansinning på den här senaste uppdateringen här på WP – måste vänta flera minuter för att se vad jag har skrivit!!! Gör om – gör rätt!)

Vi firade dubbel jul i år eftersom min syrra m familj firade hemma hos svärföräldrarna. Strongt av ungarna att välja vilka paket de skulle spara till juldagen så de skulle ha nå’ paket att öppna då också!

Visserligen valde dom ”fel” eftersom deras nya laptop blev kvar till juldagen, men, men… 😉

Vi hade busat lite med dom, och skrivit ut en bild på en laptop som vi tejpat fast på en träbit (för viktens skull) som vi slagit in i en kartong, sen hade vi slagit in datorerna i ett annat paket, addresserat till min systerdotter (vi hade förvarnat henne).

När dom öppnade paketen blev dom skogstokiga av lycka & höll nästan på att krama sönder oss (det var en gemensam present från maken, mig, mormor & morfar).

 Vi sa att datorerna låg hemma eftersom det skulle blivit så bökigt att ta med dom, och förväntade oss protester & ”Men åh! Vi vill ha dom NU!”, men inte ett pip, dom var så överlyckliga att det inte spelade alls någon roll. Gissa om glädjen blev dubbel när kusinen bad dom hjälpa henne att öppna det där stora paketet… 😉

Väl hemma efter julen har vi knappt sett ungarna. Direkt när vi kom hem stack E över till A & sov över där. B ringde till C, och då tyckte C att hon skulle sova där. Igår skulle hon ha kommit hem, men det blev en natt till & idag ska dom till Heron City tillsammans med M och vår guddotter. själv fick jag hem A, så vi hade två ”söner” inatt… Maken kom hem sent efter att ha hjälpt en kompis med internet, och ikväll ska han också hjälpa min chef, så det blir bara jag & ungarna ett par timmar ikväll. 🙂

Imorgon är det dop, så jag jobbar halvdag, se’n är det redan fredag & så nyårsafton på lördag – veckan rusar fram!

Vi har äntligen fått upp dörrvalvet till vardagsrummet nu, så nu är det bara listerna kvar, plus montera upp vinhyllan. Och på fredag hoppas jag att vi kan hämta soffbordet & se’n feja lite så vi inte börjar året med stök & bök hemma.

Tänk att vi hann/hinner iallafall! Ska bli så skönt att få mitt hem tillbaka – vi har ju hållt på se’n början av november… Ska visa hur det blev så fort det sista kommer på plats. 🙂

 

 

 

 

 

One thought on “God fortsättning!

Kommentera

