Snigelsteg…


Ja, inte ens myrsteg alltså… hade ju detaljplanerat vardagsrumsrenoveringen, men det blir ju oftast en massa extra när man sätter igång.

Vi upptäckte att väggarna var alldeles för ojämna för att kunna måla & tapetsera direkt, så det var bara att dra till Bauhaus där maken köpte så’n där cover-up tapet/glasfiberväv. I förrgår slipade han (jag kan ju inte ens vara i rummet pga astman) bort skarvar, och igår satte vi upp första väggen. Ikväll hoppas jag vi blir klar med andra långväggen, och kanske kortsidan med fönstren; då har vi bara en vägg kvar se’n. Och på fredag är det ju halvdag, så då lär vi hinna spurta lite extra?

Planen var ju att vi skulle varit klara med väggarna redan innan höstlovet, för att bara lägga nytt golv under höstlovet, men jag är ju tidsoptimist de luxe… 😉

Tur att vi sullat ner golvet med färg & annat, annars skulle maken säkert påstå att vi kunde vänta med golvet… 😉

På lördag hämtar vi ungarna uppe i Gävle (mamma ska ner & tända ljus och bad oss möta upp så hon slipper hela resan), se’n hem och spöka ut oss eftersom vi ska på Halloween-kalas på kvällen. Lite synd att det landar på fel helg, men det gick inte att få ihop på nå’ annat sätt…

5 thoughts on “Snigelsteg…

  1. Tapetsering brukar gå fort när man väl är igång. Det blir ofta så att man gör hela rummet på en gång eftersom man inte har lust att rengöra penslar och sånt flera gånger. Å golvet går ju också snabbt när man väl sätter igång… så din tidsplan kanske inte är helt tokig? Det finns ju nätter också… 🙂

  2. Nu är det ju så att jag har tapetserat en enda gång i hela mitt liv tidigare, och för maken är det första gången, så det tar ju lite extar tid då…
    Dessutom så jobbar vi ju hela dagarna, se’n ska man ju ha middag innan man kan börja jobba, så vi orkar inte mer än kanske 3-4 timmar per kväll…
    Men, det får ta den tid det tar, bara det blir bra i slutändan! 🙂

  3. Det är kul att tapetsera! Bara man får dit första våden snyggt så går det andra som på räls. Sen kan det vara lite knepigt i hörnen, men man lär sej ganska snabbt hur man ska göra. Lycka till!

  4. Visst är det så; vi har fått igång teamwork’et nu, så det flyter på bra. Vi hann cover-tapetsera hela rummet, så nu när vi kommer hem är det måla & fin-tapetsera som gäller! 🙂

  5. Hejsan,
    jag förstår problematiken med astman. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

Kommentera

