Kaosbeslut


I fredags var det AW här på jobbet; jag hängde på till 23:30 ungefär, då var det fortfarande ungefär 10 tappra kvar, varav en som satt & somnade vid bordet… Han såg pigg ut idag iallafall… 😉

I lördags gick E till simhallen med några kompisar, och A’s pappa; första gången han får gå dit ”själv” och han var väldans stolt! När dom kom hem köpte dom pizza och se’n blev E kvar där över natten.

Vi åt en ruskigt god biffgryta som jag totade ihop; trattkantareller, lök, vitlök, morötter, lagerblad, rött vin, oxfond & grädde. Vi slogs om resterna igår! 😉

Igår em fick jag för mig att vi skulle passa på att utnyttja att det är städdag i området nästa helg, och att det kommer några containrar för att slänga diverse. Vi har pratat läääääänge om att renovera vardagsrummet, men nu kommer vi äntligen till skott, för jag satte in ett antal annonser på Blocket för att skänka bort & sälja diverse, bl a bokhyllan (varpå jag fick ett mail från en tjej som sa att hon gärna kommer & hämtar tv’n på en gång?!), så nu har vi inget val! 🙂

Vi ska lägga nytt golv (det är ett repigt, sprucket blomvattenskadat orginalgolv från -75), måla om i taket & på väggar. Håller dessutom på att spåna om att bygga en ”öppen spis” för stearinljus och bygga in tv’n i den… Vill också testa en tapetidé jag har… Om allt går som vi vill så ska vi vara klara att lägga golv till höstlovet… 🙂

Så nu står det 7 flyttkartonger packade i vardagsrummet och allt är kaos, men nu kommer vi äntligen till skott! 🙂

2 thoughts on “Kaosbeslut

  1. Varför inte köpa en sån där fusk-öppen-spis. Den går ju att flytta runt i rummet och behöver ingen skorsten. Jag vill ha en sån! Såg flera jättefina på mässan.

Kommentera

