Den där 12-åringen


Jo, jag måste få ge min syn på den svärande, sparkande, ouppfostrade 12-åringen jag också…

Jag pratar naturligtvis om det här:

Det är alltså en tolvårig grabb som ordningsvakterna haffat när han var i färd med att koppel-åka (dvs åka mellan vagnarna) på roslagsbanan, enligt ABC-nyheterna.

Som tack för att dom kanske räddade livet på honom så blir dom mordhotade & kallade ”jävla hora”. Dom blir dessutom sparkade på…

Dessutom lägger killens mamma upp klippet på You Tube, där hon namnger ordningsvakterna, med ålder & bostadsort.

Visst ser det otäckt ut med två vuxna karlar som håller i en grabb så där, men med tanke på hur han svär & sparkar så skulle jag vilja säga att dom var väldigt behärskade; och om man tittar på videon så ser man också att det är killens sparkande som gör att han faller så pladask på marken…

Om jag var mamman skulle jag, först & främst, tacka min lyckliga stjärna, och ordningsvakterna, för att dom tagit hand om min son innan han gjorde något så otroligt dumt, och potentiellt livsfarligt, se’n skulle jag ta min son i hampan & lära honom hur man uttrycker sig & beter sig bland folk.

4 thoughts on “Den där 12-åringen

  1. Hej,
    Jag tänkte på precis samma sak. Vad är bäst? Att sonen blir nedlagd på ett kallt golv eller att se en kall son i en kista? Mamman kanske ska lägga lite krut på att tala sin som tillrätta i stället!

  2. Jag såg min son på en stålbår på rättsmedicinska efter en misslyckad koppelåkning. Om två veckor är det ett år sedan han dog. Hade föredragit att han hade smakat asfalt istället…

Kommentera

