Mmmm, luktar gott!


Hade tänkt testa Vanish Crystal White igår, men den tvättkorgen var bara halvfull (jag har 6 trådbackar från Ikea där ungarna sorterar in smutstvätten direkt: Svart, Grå/Blå, Grönt, Vitt, Lila/Rosa, Rött/Orange/Brun, en korg = en tvättmaskin), så jag körde en maskin m 60 grader med underkläder & handdukar istället.

Tvättmaskinen är närmare 15 år gammal, så när jag inte tvättat på några dagar så luktar det stillastående vatten i den, men en skopa Vanish Extra Hygiene rådde bot både på lukten & gav fräscha kläder. Helnöjd! 🙂

Appropå det där m tvättmaskin f’resten…

I söndags tog vi en tur till MediaMarkt där en trevlig kille genast kom fram till oss & skulle visa tvättmaskiner.

Jag frågade vad han kunde rekommendera baserat på kriterierna ”Minst 7 kg, minst 1 400 varvs  centrifug och A++ energiförbrukning”.

Han plockade genast ut 3 maskiner som han rekommenderade, men se’n påpekade han att ”Den här är väldigt lätt att förstå, med tydlig display!” så jag var tvungen att påpeka att jag gått ut både grundskola & gymnasium, så jag nog skulle klara av den…

Se’n passade han på att berätta att maskiner med kolborstmotor inte är lika bra som dom utan, så jag förklarade att den vi har har vi visserligen bytt kol på, men att den har tickat på nästan dagligen åtminstone de senaste 7 åren & att den är 15 år gammal, och mer begär jag inte.

Han hade hakan vid knäna & kunde inte tro det var sant…

Men, det var en väldigt trevlig & hjälpsam kille, så det var inte hans fel att jag var kinkig… 😉

 

2 thoughts on “Mmmm, luktar gott!

  1. Visst är jag! Fast han fick sälja till oss iallafall eftersom det råkade vara han som jobbade där igår när vi kom och handlade…. 🙂
    Han kom inte ihåg mig/oss, så jag kanske inte var så dryg som jag trodde? 😉

Kommentera

