Vi överlevde helgen! :)


På väg upp till Bollnäs ser jag på FB att yngsta syrran skippar Sthlm i helgen eftersom hon haft migrän natten till fredag, hon mår bra, men hennes reskompis hade också haft migrän & mådde inte bra än.

Föreslår naturligtvis genast att hon kan ta bilen upp till Bollnäs istället, och det hoppar hon på! 🙂

Vi blev alltså 11 vid bordet till slut! Det blev faktiskt en riktigt trevlig kväll; och trots att vi bjöd mamma & pappa på midda’n så blev vår del av notan ”bara” 1 300 för 4 vuxna & två barn!

Pappa droppade av först, se’n försvann systerdotter & fästman, men resten av oss fortsatte hem till mittensyrran (Mellis, som yngsta syrran säger; jag är äldst & vill nog inte veta vad hon kallar mig?! 😉 ) ett tag och spelade dart, lyssnade på musik & pratade skit. Mamma gav upp först & tog med sig B&E hem, och jag och maken blev kvar till runt midnatt, men min kvidande syster förklarade dagen efter att hon & vår svåger hade fortsatt till halv 4 – måste ha varit lagom alien för Mellan som fortfarande inte får dricka en droppe alkohol efter att hon blev sparkad av en häst i mars & nästan blev av med mjälten…

Jag sov till 12, men se’n mådde jag lagom bra resen av da’n; följde med mamma & B ut och handlade mat, och åkte ut till deras stuga & drog upp lite färskpotatis till midda’n. Maken trotsade regnet & gav sig ut och fiskade, E stack över till en grannpojk & lekte och pappa stannade som vanligt hemma framför tv’n…

Under eftermiddagen hjälpte jag mamma installera lite spel på hennes nya dator som hon köpte i fredags, se’n satt vi & letade grejer hela kvällen. 🙂

Idag tog vi det lugnt när vi packade för att åka hemöver, stannade till både på Ica Maxi i Gävle, och käkade middag på Bali Garden i Gävle, men var ändå hemma strax efter 17.

Här hemma har vi dekorerat ungarnas nya skolväskor (köpte svarta Messenger bags på Stadium & ritade på dom m textilkrita) – B’s fick en döskalle, och E fick ett spindelnät, som jag sydde fast en stor plastspindel på. Dom har också plockat fram kläder till skolstarten imorgon, och jag fick faktiskt hämta ner en tröja från vinden till B; tror min farmor stickade den när jag var i 13-14-årsåldern? Jag var ju coolaste mamman i världen som hade både ceriserosa & neongul topp liggandes… 😉

Kommentera

