Slut med semester kvar…


Det har varit en hektisk vecka – har hunnit med att gå på Hallwylska med ungarna, vi har spelat bowling & minigolf och jag har tvättat ikapp så dom hade rena kläder med sig upp till mormor som kom & hämtade dom igår. 🙂

Igårkväll var maken & jag på bio – vi såg Steven Spielbergs Super 8, den var riktigt bra, men väl kompakt? Kändes som en ET goes Alien ungefär…

Svågern leker fortfarande tittut; han kom ett par minuter (!) idag för att vi skulle kunna reda ut allting, men han satt mest & tittade på klockan och hade bråttom iväg eftersom han skulle jobba (han gick på Grönan igår tydligen, det var därför han inte hann komma hit som han lovade; och därför hade han också jobb som släpade som måste vara klart tills imorgonbitti…). Jag tror inte att han fattar ens hur djupt han har sårat mig, och verkar tycka att han bara gjorde vad han behövde göra, och nu har han bett om ursäkt, så jag ska bara glömma & gå vidare?!

Nu har han iallafall lovat att flytta (!) hem igen – han hade bara tömt sina lådor & stuckit upptäckte vi igår när maken letade penna och drog ut byrålådan i gästrummet… Ska jag vara riktigt ärlig så skulle jag hellre haft den här veckan i lugn & ro med maken, men eftersom han jobbar 8 – 23 så lär vi inte se mycket av honom iallafall…

Nåja, det blev rensat mycket ogräs i hans kölvatten iallafall – armarna är alldeles rödrivna efter att jag klippt bort alla hallongrenar som burit frukt (bär…) iår…

3 thoughts on “Slut med semester kvar…

  1. Men snälla, du måste han komma hem till er redan?! Jag tycker att han borde få sig en näsbränna och verkligen förstå vad han gjort!
    Marie

  2. Tydligen tycker maken att det är viktigt… Till saken hör iofs också att han bor hemma hos en äldre bekant/vän till oss som så sent som i vintras låg på IVA efter en propp i hjärnan, så vi vill helst inte att han ska vara där & ”störa”. (C vet inte varför svågern inte varit här utom att det varit ”problem”…)

Kommentera

