S(f)emester, del 2…


V&S kom hem i fredags; vi grillade & drack rosé och hade trevligt i största allmänhet. Svågern kom förbi med en bukett & ynkade sig i största allmänhet – Han mådde dåligt, och Han har inte kunnat äta, Han kan inte sova… Frågade honom hur det kan komma sig att det är han det är synd om när det är han som har gjort fel?! Han sa att det kändes som om han blir överkörd av ett tåg; jag svarade bara att jag hoppades att det var ett långt tåg och att han kände vartenda hjul; för det han gjort mot mig är nog det värsta svek jag varit med om…

Han stannade & åt, men pep sen iväg med svansen mellan benen & har inte dykt upp se’n dess; fast ikväll skulle han tydligen komma… Blommorna ligger kvar inslagna i hallen precis där han lämnade dom när jag inte tog emot dem…

I lördags var det dags för A’s 9-års dag; alla frågade efter svågern, så jag berättade precis hur det var; varför ska jag försvara honom eller hitta på ursäkter liksom? Det blev ett trevlig kalas med mat, tårta & piñata; vi var dock tvungen att dra oss hemöver redan vid 22 eftersom det var städning med scouterna på sönda’n.

På väg in mot stan (våra kompisar bor i Skogås, så vi var ju tvungen att passera Sthlm) märkte vi att det var ovanligt många amerikanare på vägarna, så vi åkte via Sveavägen – det tog oss över en timme att glida från Sergel till Norrtull, men oj va’ mycket fint vi såg på vägen! 🙂

Söndagen grydde med hällregn; så maken lovade mig att jag kunde stanna hemma; så cyklade han iväg med ungarna till scouterna – det är kärlek det! ❤

Vi visste inte riktigt vad vi skulle ta oss för efter det, så vi bestämde oss hastigt & lustigt för att gå på bio – inne i sta’n eftersom det var slutsålt i Kista – Bilar 2 såg vi. 🙂 Den var riktigt bra; en James Bond med bilar i huvudrollerna; kändes inte alls som en tvåa! 🙂

Igår velade jag & ungarna om vi skulle spela minigolf här i Akalla; eller om vi skulel göra nå’ helt annat; men så ringde vår fd granne, L, och undrade om vi inte hade lust att gå på Kung Fu Panda 2med dom 14:40? Ok då! 🙂

Den var dock inte alls lika bra; väldigt mycket tvåa om man säger som så; och lite väl våldsam för att vara en tecknad film för barn…

Efter filmen mötte maken upp med oss & vi gick & käkade i Foodcourten alla 8; se’n åkte vi hem till oss och tog en kaffe på verandan innan dom åkte hem till sig. 🙂

Idag var jag tvungen att fixa en nagel som jag lyckades slå av i duschen igår morse; undrar fortfarande hur det gick till?!

Se’n skulle vi åka till Kista; men när vi satt på tåget ringde B’s kompis & undrade om dom skulle göra nå’, så hon hoppade av i sista sekunden & gick hem till K istället. 🙂 Så det blev jag & E som drog dit istället; vi vandrade runt lite i hans butiker likväl som i mina; och han tiggde till sig en fickkniv som en tidig födelsedagspresent – ja, han har redan lyckats skära sig… 😉

Det blev också 4 pocket på Akademibokhandeln; 3 till honom & en till mig, eftersom B fick en bok i slutet av förra veckan; och en vanlig, inbunden, bok kostar ju ungefär liak mycket som tre pocket… Älskar att ungarna blir så glada över att få böcker; E lästa ett helt kapitel medans jag stod i kö på Burger King! 🙂

Få se vad vi hittar på imorgon; kanske nå’ museum om det här regnet håller i sig?

2 thoughts on “S(f)emester, del 2…

  1. Det finns inga ord för vad svågern har gjort. Riktigt illa och han ska skämmas ögona ur sig tycker jag.

    Mina naglar går av här oxo, kanske pga vädret ? Vet inte. Håller bättre på hösten/vintern. Ska fixa dom på måndag 🙂

    Kram !

  2. Välkommen hem, roligt se att du är tillbaka.
    Helt otroligt hur din svåger har burit sig åt, sådant trodde jag inte existerade, helt makalöst. Ni som har gjort så mycket för honom. Förstår din känsla.
    Roligt att barnen gillar att läsa, det berikar livet.
    Kram och ha det bra.

Kommentera

