Världen är en tekopp


När jag hämtade ungarna vid skolan igår så var det någon som sa, på spanska, Var det mamma eller pappa som var från Kuba?! Det visade sig att en sommarpersonal är spansktalande och han hade pratat med B & E under dagen, men när han hörde mig prata spanska med ungarna så blev han lite förvirrad… 😉

Vi pratade lite & det visade sig att han var från Chile, och inte bara det, utan från Valparaiso som jag besökte med mitt ex för 17 år se’n. När vi fortsatte nysta så visade det sig att dom var från samma område, och inte bara det; han var kompis med mitt ex lillebror och hade bott bara några hus bort!

Vad är oddsen?!

🙂

7 thoughts on “Världen är en tekopp

  1. Jaha! Är det du?! 🙂
    Nej, jag tänkte på kommunen du bor i (syns för bloggägaren när man kommenterar), jag har ju ett förflutet där… 🙂

  2. Ja det må jag säga var märkligt. Ibland händer det sådana saker som får oss att undra, varför? Att han var där precis då du var där o.s.v. Fanns säkert en mening.
    Roligt att du hälsar på mig ibland. Kram och hoppas att du njuter av värmen, det tror jag nästan att du gör.

  3. Optimist: Jag stortrivs i sol & värme, men jag gillar vintern också… 🙂

    Anna, då vet jag! Hälsa min lilla by; saknar rådhusklockor & parken…

Kommentera

